Η Σχολική κοινότητα ζητά άμεσα κτηριακές υποδομές «ΣΧΟΛΕΙΑ» που έχουν μείνει μόνο στα χαρτιά επί χρόνια

ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΝΕΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

καθώς και για παρεμβάσεις, συντηρήσεις & επισκευές  των υπαρχόντων

από τις εργολαβίες του Δήμου.

 Α. Σχολική Στέγη

Το θέμα της Σχολικής Στέγης και της ανέγερσης νέων σχολείων και νηπιαγωγείων απασχολεί εδώ και πολλά χρόνια την Ένωση αφού τα σχολεία μας, χρόνια τώρα,παρουσίαζαν φαινόμενα απόλυτης πληρότητας,ενώ σήμεραείναι πλέονυπερκορεσμένα και ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ. Σήμερα , εκτός από τις μεταφορές μαθητών σε όμορα σχολεία του Δήμου μας, έχουμε και το φαινόμενο της μεταφοράς μαθητών σε ΟΜΟΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ!

 

Η ανάγκη ανέγερσηςτων ιδρυμένων σχολείων & νηπιαγωγείων(14ο νηπιαγωγείο,12ο Δημοτικό + 1 νηπιαγωγείο, 11ο Δημοτικό & 6ο Γυμνάσιο) είναι άμεση και επιτακτική.

 

Άμεση προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην αγορά οικοπέδου για την ανέγερση του12ου Δημοτικού στην περιοχή του Τσακούπροκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών της περιοχής – σήμερα μαθητές οδεύουν προς φοίτηση σε σχολεία του Χολαργού (!!!) λόγω έλλειψης στέγης στο Δήμο μας –αλλά και για να αποσυμφορηθούν τα σχολεία της επάνω περιοχής που είναι ασφυκτικά γεμάτα.

Τα σχολεία πρέπει να φιλοξενούν τον αριθμό των μαθητών βάσει των προδιαγραφών τους προκειμένου να είναι λειτουργικά και όχι επικίνδυνα.

 

Θα πρέπει επιτέλους να σταματήσει το φαινόμενο του «υδροκεφαλισμού» των  σχολείων με το συνεχές «πάστωμα» με υπεράριθμους μαθητές. Οι «πατέντες» για δημιουργία αιθουσών έχουν εξαντληθεί προ πολλού.

  • Η μοναδική λύση ήταν και είναι η ανέγερση νέων σχολείων.

 

Επιτακτική είναικαι  η ίδρυση και δημιουργία νέων νηπιαγωγείωναφού τα υπάρχοντα δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες της πόλης μας.

Ειδικά για τα νηπιαγωγεία θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι ανάγκες σε νέες δομές αυξάνουν με τη θέσπιση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, την οποία η Ένωση εξαρχής χαιρέτισε αφού αποτελούσε πάγιο αίτημα του γονεϊκού κινήματος.Η υποχρεωτικότητα της δίχρονης προσχολικής αγωγής προβλέπεται  για την πόλη μας μετά από 3 χρόνια, διάστημα εξαιρετικά μικρό για την ανέγερση των απαραίτητων νηπιαγωγείων, ειδικά αν αναλογιστούμε τις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες και τις καθυστερήσεις ή/και ολιγωρίες των υπηρεσιών ακόμα και σε πιο απλές περιπτώσεις.

Ας αναλογιστούμε μόνο, πόσα χρόνια χρειάστηκαν για την ανέγερση του ΕΠΑΛ και πόσα χρόνια περιμένουμε την ανέγερση του 14ου νηπιαγωγείου…

 

Παραθέτουμε συνοπτικά,για μία ακόμα φορά, τα χρόνια και πάγια αιτήματά μας για το μείζον θέμα της σχολικής στέγης,που σταθερά και αταλάντευτα καταθέτει η Ένωση χρόνια τώρα σε όλους τους αρμόδιους φορείς (Υπουργείο Παιδείας, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Δήμος, ΚτΥπ). Τα αιτήματα αυτά ομόφωνα έχουν υπερψηφιστεί και από Γενικές Συνελεύσεις της Ένωσης, έχουν κατατεθεί ιδιοχείρως δύο φορές στις ΚτΥπ ΑΕ με αντίστοιχες  παραστάσεις και  άσκηση πίεσης για ανάληψη δράσεων στη διοίκηση του Οργανισμού.Με Υπόμνημα κατατέθηκαν και στην τελευταία συνάντηση του Δ.Σ. της Ένωσης με τη Δημοτική αρχή στις 12.06.2018.

 

  • Ανέγερση 14ου Νηπιαγωγείου –  ΟΤ 328 στα Πευκάκια

Ένα ώριμο έργο το οποίο παρά τις διαβεβαιώσεις από τις ΚΤΥΠ για άμεση ανέγερση, μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει να υλοποιείται.

  • Ανέγερση 6ου Γυμνασίου στα Πευκάκια
  • Οικόπεδα : ΟΤ 154 & ΟΤ 42 για ανέγερση νηπιαγωγείων
  • ΟΤ 24 για ανέγερση 11ου Δημοτικού &
  • ΟΤ 119 για ανέγερση 12ου Δημοτικού και ενός νηπιαγωγείου

 

Τα οικόπεδα για ανέγερση σχολικής στέγης είναι συγκεκριμένα και κάποια μοναδικά. Τα υπάρχοντα σχολεία είναι υπερπλήρη, κατά κανόνα με το μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τμήμα και με πολλές «προσωρινές λύσεις» στέγασης-δημιουργίας αιθουσών διδασκαλίας (containersσε προαύλια, μετατροπή αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, θεάτρων, βιβλιοθηκώνκ.ο.κ.σε τάξεις, συσσώρευση μαθητών σε σχολεία μικρότερης δυναμικότητας, βοηθητικοί χώροι που χρησιμοποιούνται ως κανονικές  αίθουσες παραβαίνοντας κατά πολύ τον ελάχιστο προβλεπόμενο χώρο ανά μαθητή και τις προδιαγραφές μιας αίθουσας διδασκαλίας, νηπιαγωγεία που φιλοξενούνται στα δημοτικά, προαύλια που ασφυκτιούν από τον αριθμό των μαθητών κ.α.). Αυτές οι «προσωρινές λύσεις»,  αφενός επιβαρύνουν  την ασφάλεια και την καθημερινότητα των παιδιών, αφετέρου τείνουν να πάρουν μόνιμο χαρακτήρα και απομακρύνουν το Δήμο από την οριστική επίλυση του προβλήματος που είναι η αγορά των οικοπέδων και η ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων, με συνέπεια να διαιωνίζεται και να επιδεινώνεται το πρόβλημα.

 

Καλούμε το Δήμο να λάβει σοβαρές αποφάσεις για το θέμα της σχολικής στέγης , να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και να εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες για την απαλλοτρίωση/αγορά των οικοπέδων αυτών για ανέγερση σχολικής στέγης, προς όφελος των μαθητών της πόλης.  Εάν τα οικόπεδα αυτά χαθούν,  η πόλη κινδυνεύει να καταδικαστεί να μην μπορέσει ποτέ να ικανοποιεί -ποσοτικά και ποιοτικά- τις ανάγκες των μαθητών της.

 

 

Β. Εργασίες στα σχολεία

  • Εργολαβίες

 

Τα σχολεία μας στην πλειοψηφία τουςείναι παλιά καιγερασμένα και χρειάζονται συνεχείς εργασίες συντήρησης και  επισκευών αλλά και στοχευμένεςπαρεμβάσεις προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών και να παραμένουν ασφαλή και κατάλληλα για χρήση.

Η έναρξη, η πορεία και η ολοκλήρωση των εργασιών αυτών είναι εξαιρετικά σημαντική.

 

Δυστυχώς πρέπει να σημειώσουμε ότι παρατηρούμε μεγάλη καθυστέρηση στις εκτελέσεις των έργων από τις εργολαβίες, πολλά έργα μεταφέρονται από προηγούμενη χρονιά, ενώ σημειώνονται επίσης και αρκετές αστοχίες στην εκτέλεσή τους.

 

Αναμένουμε άμεσα την εκτέλεση έργων στα σχολεία από :

 

  1. Ανοικτή εργολαβία 2018-2019

Η ανοικτή εργολαβίαπαίζει καθοριστικό ρόλο για την κατάσταση όλων των σχολείων της πόλης. Δυστυχώς, παρότι είμαστε ήδη κοντά στα τέλη Ιουνίου, ακόμα δεν έχει ξεκινήσει, γεγονός που μας ανησυχεί ιδιαιτέρως.

  1. Πρόγραμμα Φιλόδημος (για τα σχολεία)

Αναμένουμε τα έργα που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα Φιλόδημος και τις αντίστοιχες μελέτες που θα πρέπει να κατατεθούν έως το τέλος Ιουνίου 2018(μετά την παράταση ενός μηνός που δόθηκε για το πρόγραμμα αυτό)!?!

  1. Εργολαβία Συμμετοχικού Σχεδιασμού

Οι εργασίες που πρέπει να γίνουν είναι κρίσιμες για τη λειτουργία και την καθημερινότητα του ιδιαίτερα πολυπληθούς συγκροτήματος των 2ου Δημοτικού & 5ου νηπιαγωγείου και πρέπει να δοθεί προτεραιότητα.

  1. Ανελκυστήρας και Πρόσβαση ΑΜΕΑ στο Χέλμειο

Υπενθυμίζουμε ότι η εγκατάσταση ανελκυστήρα στο σχολείο αυτό αποτελεί χρόνιο και πάγιο αίτημα, το οποίο θα έπρεπε να έχει ήδη αντιμετωπιστεί.

Σήμερα όμως έχουν εγγραφεί στο σχολείο αυτό δύο μαθητές με ειδικές ανάγκες. Το χρόνιο αυτό αίτημα λοιπόν αλλάζει χαρακτήρα.

Για την εξυπηρέτηση των μαθητών με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ) που έχουν εγγραφεί στο δυναμικό του σχολείου,είναι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ και ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΓΚΗη εγκατάσταση του ανελκυστήρα, η δημιουργία τουαλέτας ΑΜΕΑ και η τοποθέτηση όλων των απαραίτητων υποδομών για την ανεμπόδιστη πρόσβαση και κυκλοφορία των μαθητών στο σχολείο τους (ράμπες, μπάρες κτλ).

ü  Το σχολείο οφείλει να είναι έτοιμο να υποδεχθεί ΟΛΟΥΣτους μαθητέςτο Σεπτέμβριο του2018, όταν θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι για τον αγιασμό.

 

Από την εργολαβία των αύλειων χώρων, ολοκληρώθηκαν και παραδόθηκαν οι αύλειοι του 4ου και 9ου Δημοτικών ενώ υπό εκτέλεση είναι η εργολαβία για τις τουαλέτες του 1ου και του 5ου-11ου Δημοτικών.

 

  • Σχολικές Επιτροπές

 

Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις εργολαβίες επηρεάζουν παράλληλα και τον προγραμματισμό των μικρότερων εργασιών που διενεργούνται από τις Σχολικές Επιτροπές,

Για τις Σχολικές Επιτροπές και τους προέδρους αυτών κ.κ. Αύρα Μπασακίδου της Α΄Βάθμιας και Βασίλη Τραυλό της Β΄Βάθμιας θα θέλαμε να τονίσουμε για άλλη μια φορά τη συνέπεια, τη διαφάνεια, τον ορθολογισμό και την ταχύτητα με την οποία αντιμετωπίζουν τα θέματα που προκύπτουν και την «έγνοια» με την οποία περιβάλλουν τα σχολεία.

Οι Σχολικές Επιτροπές αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις οικονομικές τους δυνατότητες, οι οποίες θα πρέπει να αυξηθούν. Οι παρεμβάσεις που έχουν γίνει, παρότι είναι μικρής κλίμακας διότι έτσι προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, έχουν βελτιώσει εμφανώς την εικόνα και τη λειτουργία των σχολείων.

 

Γ. Σχολεία Ανοικτά, Φυλασσόμενα και Φωτιζόμενα για τα παιδιά και τη γειτονιά

Πάγιο αίτημα της Ένωσης είναι τα σχολεία να παραμένουν ανοικτά για τα παιδιά της γειτονιάς και το καλοκαίρι. Χαιρετίζουμε σχετική απόφαση της ΔΕΠ και αναμένουμε την υλοποίησή της.

 

Εν κατακλείδι:

  • Σήμερα η ανάγκη για σχολική στέγη είναι περισσότερο από ποτέ επιτακτική.
  • Η αγορά οικοπέδων και η ανέγερση σχολείων θα πρέπει να γίνει πρώτη προτεραιότητα για το Δήμο.
  • Η επίλυση του μείζονος αυτού προβλήματος αποτελεί δείγμα Σεβασμού και Πολιτισμού προς τους μαθητές και τους κατοίκους της πόλης μας.
  • Οι εργολαβίες του Δήμου για τα σχολεία θα πρέπει να διακρίνονται για την ταχύτητα, την αμεσότητα, τη σοβαρότητα και τη μέριμνα που επιβάλλεται να έχουν για το πιο ζωντανό κύτταρο της πόλης, τα παιδιά της.
  • Τα σχολεία μας, φυσικός πόλος έλξης των παιδιών μας, θα πρέπει να είναι ανοιχτά στα παιδιά για ελεύθερο παιχνίδι και συνεύρεση, φυλασσόμενα και φωτιζόμενα.

 

 

Αγ. Παρασκευή, 25.06.2018

 

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγ. Παρασκευής

.