ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ Αγία Παρασκευή η πόλη μας Ενδιαφέρουσες προοπτικές στο πρόγραμμα για την Παιδεία της παράταξης «Αγία Παρασκευή η...

Ενδιαφέρουσες προοπτικές στο πρόγραμμα για την Παιδεία της παράταξης «Αγία Παρασκευή η πόλη μας»

99
aparaskevi-images.gr

Θέμα την Παιδεία και τίτλο «Επενδύοντας στο μέλλον» είχε η συγκέντρωση που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη «Αγία Παρασκευή η πόλη μας» στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου στις 21 Φεβρουαρίου 2019.

Τρία βασικά καινοτόμα σημεία του προγράμματος της παράταξης «Αγία Παρασκευή η πόλη μας» που αποκομίσαμε είναι: η αναβάθμιση του Τμήματος Παιδείας σε Διεύθυνση Παιδείας, η σύνδεση και η αλληλεπίδραση σχολείου – τοπικής κοινωνίας και η πρόταση για δημιουργία ενός Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου. Παρατηρήσαμε άψογη οργάνωση και ενημέρωση από όλα και σε όλα τα μέλη της Επιτροπής. Ιδέες εφαρμόσιμες και προοδευτικές.

Την εκδήλωση άνοιξε ο επικεφαλής του συνδυασμού πρ. Δήμαρχος και νυν υποψήφιος Δήμαρχος, κ. Βασίλης Ζορμπάς, ευχαριστώντας τους παρευρισκόμενους για την προσέλευσή τους και τονίζοντας στη συνέχεια πως

«Εμείς, δεν μηδενίζουμε τίποτε και κανέναν. Τα θέματα Παιδείας στην πόλη μας, ανέκαθεν απασχολούσαν όλες τις δημοτικές Αρχές αλλά και όλες τις δημοτικές παρατάξεις, που δείχναμε πάντα ένα αυξημένο ενδιαφέρον. Σημαντικό ρόλο σε οποιοδήποτε θετικό, έπαιξαν και η Ένωση και οι Σύλλογοι γονέων, που πολλές φορές πρέπει να πω, λειτουργούσαν και ως κινητήριοι μοχλοί προς την κατεύθυνση του Δήμου.

Δεν θέλω να σας κουράσω, άλλωστε θα μιλήσω πάλι στο τέλος. Θέλω μόνο να αναφερθώ στους συνεργάτες μου, στα στελέχη της παράταξης. Από το 2014 ακόμη, συγκροτήσαμε Επιτροπές Εργασίας για την επεξεργασία διαφόρων θεμάτων. Όλες οι Επιτροπές, αποτελούνται από ανθρώπους που κατέχουν το αντικείμενό τους. Δουλεύουν ομαδικά και οι προτάσεις είναι συλλογικές. Έτσι και η σημερινή, που θα παρουσιάσει την πρότασή μας. Αποτελείται από  εκπαιδευτικούς και μέλη του γονικού κινήματος, με μακρά θητεία, πείρα, εμπειρία και γνώσεις. Κυριολεκτικά ανθρώπους της Παιδείας. Θέλω να τους ευχαριστήσω για τη δουλειά τους αλλά και την ετοιμασία αυτής της παρουσίασης, που είναι αποτέλεσμα μελέτης πολλών μηνών.»

aparaskevi-images.gr

Την παρουσίαση της πρότασης του συνδυασμού για την Παιδεία έκανε ο συντονιστής της Επιτροπής για την Παιδεία και τις Σχολικές Υποδομές, κ. Γεώργιος Μαργαρίτης. Ο κ. Μαργαρίτης είναι μηχανικός και αντιπρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α/βάθμιας Εκπαίδευσης. Στην Επιτροπή συμμετέχουν επίσης οι: Μαρία Γραικούση (εκπαιδευτικός), Ιωάννης Δερματάς (Διευθυντής 1ου Γυμνασίου), Αθανάσιος Μπαλάσκας (υποδιευθυντής 1ου ΓΕΛ), Θεόδωρος Μπουρλιάσκος (πρ. Διευθυντής του ΕΠΑΛ), Γεώργιος Νεκταρίδης (πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Ειδικού σχολείου) και Φανή Παναγιωτοπούλου (εκπαιδευτικός, μέλος Δ.Σ. ΠΑΙΣΔΑΠ).

Ο κ. Μαργαρίτης παρουσίασε τους τρεις άξονες με τους οποίους ασχολείται το πρόγραμμα της παράταξης, τη λειτουργία των σχολείων, τις σχολικές υποδομές και την διασύνδεση σχολείου-κοινωνίας.

Υπήρξε σαφής και αντικειμενικός. Ως μέλος της Α/βάθμιας Επιτροπής και κινούμενος στο χώρο της παιδείας τα τελευταία χρόνια, ήταν πλήρως ενημερωμένος και διαφωτιστικός. Ευχαρίστησε τον κ. Ζορμπά δημοσίως για την εμπιστοσύνη που του έδειξε όλα αυτά τα χρόνια. Αισθάνθηκε, όπως είπε,  ότι δεν είχε καμία παρέμβαση ασκώντας τα καθήκοντά του και στην Σχ. Επιτροπή και στην Επιτροπή Παιδείας. Η συνεννόηση με τον κ. Ζορμπά υπήρξε άψογη. Πάντα σε θέματα στα οποία υπήρχε επιχειρηματολογία συμφωνούσαν απόλυτα. Κλείνοντας τόνισε ότι η σκέψη όλων είναι πως από όποια θέση κι αν βρίσκονται στο δήμο να φροντίσουν για το καλύτερο δυνατό για τους μαθητές και τους δημότες της πόλης. Όπως διαπιστώσαμε ο κ. Μαργαρίτης, κινούμενος αθόρυβα και σεμνά όλα αυτά τα χρόνια στο χώρο της παιδείας, παρήγαγε έργο και προετοιμάζονταν για την στιγμή που θα πρέπει να το εφαρμόσει.

Στο τέλος της παρουσίασης η Επιτροπή δέχτηκε ερωτήσεις από τα ΜΜΕ και τους πολίτες.

Ακολούθως δημοσιεύονται οι ερωτήσεις που υπεβλήθησαν για το aparaskeviimages.gr και οι απαντήσεις που εδόθησαν.

  • Αναφερθήκατε στην «απρόσκοπτη ροή χρηματοδότησης» στα σχολεία. Υπήρχαν περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια, που η χρηματοδότηση είχε προβλήματα; Εσείς πώς εννοείται την «απρόσκοπτη» ροή;

Γ. Μαργαρίτης: Αυτό που εννοούμε «απρόσκοπτη ροή χρηματοδότησης» είναι ότι, όσον αφορά τις σχολικές επιτροπές, θα πρέπει να έρχονται όσο πιο γρήγορα γίνεται τα χρήματα που αποδίδονται από τους ΚΑΠ  και αφ’ ετέρου όσο το δυνατόν μεγαλύτερη και πιο γρήγορη απόδοση των χρημάτων μέσω του Φ.Η.Χ. (φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων). Υπήρξαν κάποιες περιπτώσεις που καθυστέρησαν κάποια χρήματα μέσω Φ.Η.Χ. και αυτό δημιουργεί δυσκολίες διαχειριστικές. Πέραν αυτού έχει να κάνει και με το ότι ο Δήμος παρεμβαίνει και με ίδιους πόρους. Η δική μας παράταξη, όπως και παλαιότερα έπραξε, κάθε χρόνο έδινε κάποια επιπλέον χρήματα για παρεμβάσεις στις σχολικές μονάδες. Σε συντηρήσεις και αναβαθμίσεις των σχολικών μονάδων, ξεκινώντας από τις παλαιότερες και κάθε χρόνο επιλέγονταν μια διαφορετική σχολική μονάδα. Υπήρχε έτσι μια παρέμβαση που οδηγούσε σε καλυτέρευση των συνθηκών.

  • Τι εννοείται όταν λέτε  «Στοχευμένες παρεμβάσεις και κτηριακή αναβάθμιση κτηριακών υποδομών» και τί «Συνεργασία με τις Σχολικές Μονάδες και ενίσχυση των διοικητικών υπηρεσιών»;

Γ. Μαργαρίτης: Όσον αφορά την κτηριακή αναβάθμιση, έχει να κάνει με αυτό που είπα προηγουμένως, κάθε χρόνο να επεμβαίνουμε σε μια σχολική μονάδα, η πρόθεσή μας είναι να το πράξουμε ξανά ως διοίκηση. Πέρα από την τακτική χρηματοδότηση, μέσω ΚΑΠ και ΦΗΧ, από ιδίους πόρους να επιλέγεται κάθε χρόνο για αναβάθμιση ένα διαφορετικό σχολείο. Έχει να κάνει με την ενεργειακή αναβάθμιση, η οποία πάλι θα πρέπει να πάει ιεραρχικά ξεκινώντας από κάποια καταγραφή των αναγκών των σχολικών υποδομών. Εκεί υπάρχει μεγάλο πεδίο, διότι μπορεί να γίνει μια πρόβλεψη για κάποια επισκευή και να γίνει μια παρέμβαση μέσω κάποιας άλλης εργολαβίας. Ή για παράδειγμα να γίνει κάποιο πρόγραμμα για αλλαγή λαμπτήρων για εξοικονόμηση ενέργειας. Και φυσικά θα μπορούμε να εκμεταλλευόμαστε τα όποια προγράμματα η πολιτεία προκηρύσσει αναφορικά με την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

aparaskevi-images.gr
  • Αξιοποίηση συγκριτικού πλεονεκτήματος παρουσίας του ΕΠΑΛ και του ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ στον Δήμο μας. Πώς το εννοείτε;

Για το ΕΠΑΛ απάντησε ο κ. Θ. Μπουρλιάσκος που υπήρξε και Διευθυντής παλαιότερα σε αυτό: Δεν είναι γνωστό ευρύτερα τι δυνατότητες έχει η επαγγελματική εκπαίδευση. Εμείς στην πόλη μας έχουμε αυτή τη στιγμή δυο ΕΠΑΛ και ένα Εργαστηριακό Κέντρο το οποίο εξυπηρετεί τα εργαστήρια των δύο ΕΠΑΛ, έχοντας εργαστηριακούς χώρους που προσομοιάζουν με εργασιακούς χώρους. Αυτό δίνει πολύ μεγάλες δυνατότητες. Το Ε.Κ. Αγίας Παρασκευής είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως λέμε, και το θέμα είναι πως μπορεί η πόλη και οι δημότες, αλλά και τα ίδια τα σχολεία να επωφεληθούν. (σ.σ. ο κ. Μπουρλιάσκος παρουσίασε το power point που δημοσιεύουμε αναλύοντας τα γραφόμενα σε αυτό, εμείς στην απάντησή του σημειώνουμε όσα δεν αναφέρονται στο υλικό)

Κινούμενοι βάση πλαισίου νόμου με στόχο την προσφορά κοινωνικού έργου από το ίδιο το σχολείο. Και εμμέσως θα μπορούσε η Σχολική Επιτροπή να αποκομίσει οφέλη τα οποία θα ήταν και οικονομικά. Ένα παράδειγμα κοινωνικής προσφοράς, που υλοποιούνταν στο ΕΠΑΛ που ήμουν διευθυντής, ήταν το τμήμα κομμωτικής να χτενίζει τα μέλη του ΚΑΠΗ, δίνοντας χαρά στους ανθρώπους αυτούς. Υπάρχει πλέον και το νομικό πλαίσιο για τη σύζευξη μεταξύ επαγγελματικής εκπαίδευσης και τοπικής κοινωνίας. Πρακτικά αυτό γίνεται όπως φαίνεται στην τελευταία διαφάνεια, σε συνεργασία καθηγητών και μαθητών μέσω ενός προγράμματος, π.χ. για αλλαγή λαδιών των οχημάτων της αστυνομίας που αντιμετωπίζει οικονομική δυσκολία. Χρειάζεται γνώση και προσπάθεια. Τα οφέλη είναι αμφίδρομα και για το σχολείο. Θα ελαφρυνθεί η Σχ. Επιτροπή, θα μπορεί να δώσει τα χρήματα για εξοπλισμό που πάλι θα γυρίσει προς όφελος του Δήμου.

aparaskevi-images.gr

Για το ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ απάντησε ο κ. Μπαλάσκας: το να έχεις το μεγαλύτερο κέντρο φυσικών επιστημών μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου σου είναι ένα πολύ μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα. Πέρα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα που ήδη εκπονεί ο «Δημόκριτος» και στα οποία συμμετέχουν σχολεία της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, αυτό μπορεί να γίνει σε μια μόνιμη βάση, με μορφή συνεργασιών, υπό την εποπτεία και την οργάνωση πλέον του αναβαθμισμένου τμήματος Παιδείας. Θα μπορούμε για παράδειγμα κάθε χρόνο κάποιες διασχολικές δράσεις ή κάποιες ερευνητικές εργασίες, που προβλέπονται από το πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας, να εκπονούνται στα εργαστήρια του «Δημόκριτου» με τη συνεργασία των καθηγητών του σχολείου και των ερευνητών του «Δημοκρίτου». Εμείς ως παράταξη θα προτείνουμε και κάτι νέο: την καθιέρωση ενός Πανελλήνιου Μαθητικού Συνεδρίου Έρευνας, Καινοτομίας και Έξυπνων Πόλεων, που θα γίνει με την συνδιοργάνωση του Δήμου Αγ. Παρασκευής και του «Δημόκριτου». Αυτό θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία για τους μαθητές πανελληνίως να παρουσιάσουν τις καινοτόμες ιδέες τους και να βραβευτούν οι καλύτερες που μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέλλον. Ο στόχος είναι κοινός. Να καταστεί ο Δήμος πρωτοπόρος στην παραγωγή νέας γνώσης, που θα χρησιμοποιηθεί για να δώσει κίνητρο στους μελλοντικούς επιστήμονες. Αυτό που λείπε από τα παιδιά αυτή τη στιγμή είναι το κίνητρο και μιλάω καθαρά ως εκπαιδευτικός.

aparaskevi-images.gr

Ο κ. Ζορμπάς δεσμεύτηκε ότι η παράταξη θα εργαστεί για

1.Στενή συνεργασία με την Ένωση και τους Συλλόγους Γονέων αλλά και τους εκπαιδευτικούς, ώστε οργανωμένα και δυναμικά να διεκδικήσουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας και την πόλη μας, για καλύτερες και περισσότερες σχολικές υποδομές.

2.Συνεννόηση και συναίνεση με τις υπόλοιπες παρατάξεις του δημοτικού συμβουλίου

3.Για την αύξηση των πόρων για τα σχολεία της πόλης μας και την απρόσκοπτη ροή της χρηματοδότησής τους.

4.Για την αναβάθμιση των διοικητικών Υπηρεσιών ως προς τα σχολεία, με αναβάθμιση του Τμήματος Παιδείας σε Διεύθυνση Παιδείας και την τοποθέτηση Υπευθύνου Σχολικών Υποδομών στην Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών.

Τόνισε ότι η πόλη χρειάζεται τουλάχιστον 2 νηπιαγωγεία, 1 δημοτικό και 1 γυμνάσιο, όπου για ορισμένα από αυτά υπάρχουν έτοιμες μελέτες. Στη βάση αυτή θα υπάρξει συνεργασία με άλλες παρατάξεις. Βαρυσήμαντη υπήρξε η αμέσως επόμενη δήλωσή του, πως η όποια συνεργασία κάνει η παράταξη μετά τις εκλογές του Μαΐου (είτε είναι διοίκηση, είτε όχι), «δεν θα μοιράσει καρέκλες». «Όποιος νομίζει ότι επειδή κέρδισε 1 έδρα θα παζαρέψει καρέκλα, να το ξεχάσει. Αυτό να το ξεχάσουν άπαντες στην πόλη», είπε ο κ. Ζορμπάς.

Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο Οργανωτικός Γραμματέας, κ. Σπύρος Παπασπύρος. Παραβρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, κ. Πάνος Γκόνης και οι υποψήφιοι για την Περιφέρεια κ.κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος (πρ. Δήμαρχος) και Γιάννης Σιδέρης (πρ. Αντιδήμαρχος). Επίσης η Διευθύντρια του 6ου Δημοτικού κ. Σαμαρά, από την Ένωση Γονέων η Γραμματέας  κ. Ξυνογαλά και η τ. πρόεδρος κ. Ματιάτου, η κ. Βούτσα μέλος του Συλλόγου Γονέων του 1ου ΓΕΛ  και από το Σύλλογο Γονέων ΑΜΕΑ η κ. Βασιλειάδου.

Η πρόταση για την Παιδεία θα αναρτηθεί στο site της παράταξης http://agiaparaskevi-ipolimas.gr/  και θα παραμείνει εκεί για διαβούλευση για ένα μήνα.