Άλλο ένα ηχηρό ΟΧΙ της Περιφέρειας κατά του Δήμου Αγίας Παρασκευής

ΟΧΕ - Βορειος Τομέας - Αγ. Παρασκευή

Ξανά εκτός χρηματοδότησης μένει ο Δήμος της Αγίας Παρασκευής από τα προγράμματα της Περιφέρειας Αττικής. Τι κι αν ο Δήμαρχος κ. Σταθόπουλος είναι ΣΥΡΙΖΑίος, τι κι αν ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα και η Περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου, μέχρι στιγμής την βοήθειά τους στο Δήμο δεν την είδαμε παρά μόνο λόγια.

Έξω από τις Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) βρέθηκε ο Βόρειος Τομέας και μαζί με τους υπόλοιπους Δήμους και ο δικός μας. Αναφέρονται όλα αναλυτικά ακολούθως, η ανακοίνωση του Δημάρχου Αμαρουσίου κ. Γ. Πατούλη, ως επικεφαλής εταίρου και η απάντηση  της Περιφέρειας Αττικής. Οι Δήμοι που πέτυχαν βαθμολογία για πρόκριση στο 2ο στάδιο αξιολόγησης και να χρηματοδοτηθούν από το πρόγραμμα είναι

ο δήμος Πειραιά που πήρε την υψηλότερη βαθμολογία και θα λάβει χρηματοδότηση ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ.
ο δήμος της Αθήνας που έλαβε την δεύτερη θέση και θα λάβει χρηματοδότηση ύψους 85 εκατομμυρίων ευρώ.
η ΟΧΕ της Καλλιθέας που έλαβε την τρίτη θέση με 35 εκατομμύρια ευρώ χρηματοδότηση.
ο ΑΣΔΑ των δήμων της Δυτικής Αθήνας που έλαβε την τέταρτη θέση και θα λάβει χρηματοδότηση ύψους 58 εκατομμυρίων ευρώ.

Ποιός φταίει άραγε;

Ποιός ήταν υπεύθυνος για το Δήμο Αγίας Παρασκευής; Η ουσία είναι ότι στη Διοίκηση του Δήμου έμειναν με τη χαρά μιας ακόμα χρηματοδότησης από την Περιφέρεια που δεν θα έρθει. Ένα ένα τα όνειρα γκρεμίζονται και ο χρόνος προς τις δημοτικές εκλογές του 2019 μειώνεται. Αντί λοιπόν ο Δήμαρχος να επικεντρώνεται σε αυτά τα σοβαρά αναπτυξιακά θέματα, στρέφεται στις αγορές πολιτισμού εξ’ ιδίων πόρων. Το σημαντικό είναι ότι στο αναφερόμενο πρόγραμμα η Δημοτική Αρχή κοκορεύονταν ότι θα εντάξει και την αγορά της βίλας Ιόλα, γιατί λοιπόν στράφηκαν στην αγορά με ιδίους πόρους; Γνώριζαν κάτι παραπάνω;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ κ. Γ. ΠΑΤΟΥΛΗ (11/8/2017)

Αιτιολογημένη θέση για τους λόγους απόρριψης της πρότασης Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης Βόρειου Τομέα ζητεί από τη Περιφέρεια Αττικής ο Δήμος Αμαρουσίου ως επικεφαλής των δήμων που συμμετέχουν στο εταιρικό σχήμα.

Μετά τη δημοσιοποίηση από τη Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Αττικής για τις  Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (ΟΧΕ) που έλαβαν έγκριση και με δεδομένο ότι δε συμπεριλαμβάνεται σε αυτές η πρόταση που κατατέθηκε για το Βόρειο τομέα και έχει αναπτυξιακό πυρήνα το Μαρούσι, ζητάμε από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Αττικής να μας καταθέσει αιτιολογημένη θέση για τους λόγους της μη έγκρισης της πρότασής μας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη σχετική πρόκληση.

Ο Δήμος Αμαρουσίου, ως επικεφαλής των δήμων που συμμετέχουν στη κατάθεση της ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για την συγκρότηση του «Μητροπολιτικού Επιχειρηματικού και Αναπτυξιακού Πυρήνα» (ΜΕΑΠ) της Αττικής, εκφράζει την έκπληξή του για τη μην έγκριση του φακέλου που υποβλήθηκε.

Για το λόγο αυτό θα αξιοποιήσει όλα τα προβλεπόμενα μέσα προκειμένου να λάβει την αναγκαία πληροφόρηση για τους λόγους απόρριψης της πρότασης.

Θα θέλαμε να ελπίζουμε ότι οι λόγοι απόρριψης εδράζονται στα κριτήρια της σχετικής πρότασης και δεν έχουν παρεισφρήσει άλλου είδους παράγοντες και σκοπιμότητες.

Με δεδομένο ότι τα χρήματα αυτά προέρχονται από την Ευρώπη και έχουν ως τελικό αποδέκτη τους πολίτες και δημότες μας θέλουμε να ενημερωθούμε το συντομότερο δυνατό για το τι έχει συμβεί.

Να σημειωθεί ότι η πρόταση υπεβλήθη, από τους δήμους Αμαρουσίου,  Ηρακλείου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης – Πεύκης, Μεταμόρφωσης, Παπάγου – Χολαργού, Πεντέλης και  Φιλοθέης – Ψυχικού, με την συγκρότηση «Εταιρικής Συνεργασίας» και τη σύσταση κοινής «Αστικής Αρχής» με την Επωνυμία «Εταιρική Σχέση Βόρειου Τομέα Αθηνών» (North Athens Partnership).

Ο πληθυσμός της περιοχής παρέμβασης  ανέρχεται στα 420.423 άτομα και αποτελεί το 71% του συνολικού πληθυσμού του Βόρειου Τομέα Αττικής.

Στον Στρατηγικό Στόχο της πρότασης ήταν η ανάδειξη της ειδικής αναπτυξιακής δυναμικής της περιοχής, αλλά και της Αττικής γενικότερα.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Οι λόγοι που η Περιφέρεια Αττικής δεν ενέκρινε την πρόταση του Βόρειου Τομέα ενδεικτικά είναι (λαμβάνοντας υπόψη την παρακάτω ανακοίνωση που εξέδωσε η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Αττικής http://www.pepattikis.gr/all/anakinosi-schetika-me-tin-axiologisi-ton-oche-vaa/) :

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της υπ’ αρ.: 715/24.02.2017 (ΑΔΑ: 69Ρ27Λ7-ΦΤΟ) πρόσκλησης της Περιφέρειας Αττικής για υποβολή προτάσεων Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων (Ο.Χ.Ε.) Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (Β.Α.Α.), ο Δήμος Αμαρουσίου ενεργώντας ως επικεφαλής ομάδας δήμων της Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών, υπέβαλε πρόταση με τίτλο :

«Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) της Π.Ε. Βορείου Τομέα Αθηνών για την συγκρότηση του «Μητροπολιτικού Επιχειρηματικού και Αναπτυξιακού Πυρήνα» της Περιφέρειας Αττικής».

Μαζί με το Δήμο Αμαρουσίου (επικεφαλής εταίρος) στη παραπάνω πρόταση συμμετέχουν και οι Δήμοι:

  • ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
  • ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  • ΚΗΦΙΣΙΑΣ
  • ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ – ΠΕΥΚΗΣ
  • ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
  • ΠΑΠΑΓΟΥ – ΧΟΛΑΡΓΟΥ
  • ΠΕΝΤΕΛΗΣ
  • ΦΙΛΟΘΕΗΣ – ΨΥΧΙΚΟΥ

Στο πλαίσιο της Πρόσκλησης υπέβαλλαν επίσης προτάσεις και άλλοι Δήμοι – σχήματα Δήμων ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός (σε όρους Δημόσιας Δαπάνης) που διατίθεται στο πλαίσιο της πρόσκλησης για τη χρηματοδότηση προτάσεων ανέρχεται έως το ποσό των 261.091.965,00 ευρώ.

Με το υπ αρ 2775/09-08-2017 έγγραφο της ΕΥΔΕΠ Αττικής γνωστοποιήθηκε το αποτέλεσμα του 1ου Σταδίου της Αξιολόγησης των προτεινόμενων στρατηγικών Σχεδίων Βιώσιμων Αστικών Αναπλάσεων. Σύμφωνα με το παραπάνω αποτέλεσμα, η πρόταση της Ομάδας Δήμων της Π.Ε. του Βορείου Τομέα δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απαραίτητη βαθμολογία για να προκριθεί στο 2ο Στάδιο αξιολόγησης.

Ενδεικτικά και σε καμία περίπτωση εξαντλητικά, αναφέρονται παρακάτω κάποιοι από τους λόγους  για τους οποίους η πρόταση των δήμων της Π.Ε. του Βορείου Τομέα με επικεφαλής το Δήμο Αμαρουσίου, δεν κατάφερε να συγκεντρώσει την απαιτούμενη βαθμολογία για να προκριθεί στο 2ο Στάδιο Αξιολόγησης, όπως αναλυτικά τεκμηριώνεται στο σχετικό πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης.

  1. Η πρόταση εμφανίζει υπερβολική διάχυση της περιοχής παρέμβασης, αφού αυτή ακολουθεί τα διοικητικά όρια των Δήμων που μετέχουν στην πρόταση χωρίς να προσδιορίζεται χωρικά. Επιπλέον δημιουργούνται «κενά» από τους Δήμους που δεν εντάσσονται λειτουργικά στην περιοχή παρέμβασης.
  2. Οι προτεινόμενες παρεμβάσεις φαίνονται να εστιάζουν σε συγκεκριμένες χωρικές ενότητες της περιοχής παρέμβασης χωρίς να αποτυπώνεται με σαφήνεια ο τρόπος διάχυσης των αποτελεσμάτων των παρεμβάσεων και οι προσδοκώμενες επιπτώσεις αυτών σε όλη την περιοχή παρέμβασης. Επιπλέον εντοπίζονται αναφορές που δημιουργούν αμφιβολίες ως προς την ακτίνα χωρικής επιρροής της πρότασης (π.χ. αναφέρεται η προσέλκυση ροών Κρουαζιέρας και ανάδειξη της περιοχής παρέμβασης ως αναγνωρισμένου προορισμού αναψυχής πολλαπλών δραστηριοτήτων – σελ. 155 εντύπου υποβολής πρότασης)
  3. Η προτεινόμενη στρατηγική κρίνεται ως αποσπασματική χωρίς ένα ενιαίο χαρακτήρα και όχι ολοκληρωμένη και εντοπισμένη χωρικά. Η περιγραφόμενη περιβαλλοντική και χωροταξική ανάπτυξη δεν είναι ισόρροπη και οριζόντια (συνολική) στην περιοχή παρέμβασης. Περαιτέρω οι μεμονωμένες αναφορές στην προσέλκυση ροών Κρουαζιέρας, στους ορεινούς όγκους Πεντέλης και Υμηττού, στον θρησκευτικό τουρισμό κλπ, ενισχύουν τα παραπάνω περί μη ισόρροπης ανάπτυξης και συγκεκριμένης στόχευσης της στρατηγικής.
  4. Οι ενέργειες για το αποτέλεσμα διαβούλευσης κρίνονται ανεπαρκείς λαμβάνοντας υπόψη το χρονικό διάστημα της διαδικασίας της διαβούλευσης του σχεδίου της στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης. Το κείμενο της διαβούλευσης εκδόθηκε το Μάρτιο του 2017 και η πρόταση υποβλήθηκε τον Απρίλιο του 2017.  Από το Παράρτημα Ζ του εντύπου Υποβολής Πρότασης, προκύπτει ότι πραγματοποιήθηκε αποστολή μαζικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων (emails) με θέμα «Πρόσκληση Ανοιχτής Διαβούλευσης…» από τις 11/04/2017 έως τις 25/04/2017 – παραμονή της υποβολής της πρότασης. Επίσης, οι ενέργειες διαβούλευσης κρίνονται ανεπαρκείς λαμβάνοντας υπόψη την προτεινόμενη περιοχή παρέμβασης και το πληθυσμιακό της μέγεθος
  5. Προκύπτει συγκεχυμένη Στρατηγική στόχευσης και αδυναμία ιεράρχησης – προτεραιοποίησης της αναγκαιότητας και της χρηματοδοτικής βαρύτητας των προτεινόμενων παρεμβάσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι όλες οι παρεμβάσεις που προτείνονται χαρακτηρίζονται ως υψηλής προτεραιότητας.
  6. Παρατηρείται ιδιαίτερα προβληματική τεκμηρίωση της χωρικής συνέπειας των προτεινόμενων παρεμβάσεων με ομαδοποιήσεις σε αστικές λειτουργικές περιοχές με τελείως ανόμοια χαρακτηριστικά (π.χ. θύλακες κοινωνικής υποβάθμισης – Περιβαλλοντικοί κίνδυνοι – Πόλοι ανάπτυξης νεοφυών επιχειρήσεων, σελ.190).
  7. Διαπιστώνεται μέτρια τεκμηρίωση της συνάφειας του προτεινόμενου Σχεδίου Δράσης με τις ανάγκες της περιοχής παρέμβασης και τους στόχους του ΠΕΠ Αττική 2014-2020. Ουσιαστικά παρατηρείται ελάχιστη χωρική στόχευση των προτεινόμενων δράσεων. Εντοπίζονται σημαντικά κενά στη λογική παρέμβασης (που – πως – γιατί). Σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι διακριτό εάν η αναφορά αποτελεί πρόβλημα ή δυνατότητα/ευκαιρία (π.χ. σελ. 203, ΕΣ – VII, σελ.203, ΕΣ – ΙΧ: «Οι ΑΕ απασχολούν σχεδόν το σύνολο των υπαλλήλων του Βόρ. Τομέα…»).
  8. Τέλος προκύπτει ανεπαρκής αξιοπιστία της ποσοτικοποίησης των αποτελεσμάτων των προτεινόμενων παρεμβάσεων, καθώς αντιγράφονται αυτούσιοι οι δείκτες του ΠΕΠ, χωρίς να γίνεται κάποια επεξεργασία, ενώ κάποιες αναφορές δημιουργούν αμφιβολίες (π.χ. σελ. 226: χρήση δείκτη για ηλεκτρονικές εφαρμογές στον τομέα των Μεταφορών ενώ οι δράσεις αφορούν στον τομέα της Υγείας, σελ.225: χρήση ακριβώς της ίδιας τιμής στόχου που εμφανίζει το εγκεκριμένο ΠΕΠ χωρίς να ποσοτικοποιείται η συνεισφορά της προτεινόμενης δράσης στο Πρόγραμμα)».

 

—–
Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter
Share Button
kalf-sark