Αρχική EDITORIAL Τα καταστήματα της Αγίας Παρασκευής χρειάζονται λύσεις δυνατές και πρακτικές

Τα καταστήματα της Αγίας Παρασκευής χρειάζονται λύσεις δυνατές και πρακτικές

Γράφει η Λένα Μαρκή

Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο στην πλατεία άναψε, η πόλη άρχισε να στολίζεται, το ίδιο και οι κεντρικοί δρόμοι. Τα καταστήματα έχουν προ πολλού στολίσει τις βιτρίνες με χριστουγεννιάτικα στολίδια και φωτάκια που τραβούν την προσοχή των περαστικών.

Τι σημαίνει όμως αυτό για τα καταστήματα και την αγοραστική κίνηση σ’ αυτά;

Είναι γεγονός ότι τις μέρες των γιορτών η κίνηση στα καταστήματα ανεβαίνει και οι καταστηματάρχες παίρνουν μια οικονομική ανάσα. Ένα παιχνίδι για τα παιδιά, ρούχα, παπούτσια ή ένα δώρο για τον εορτάζοντα, άντε να πιούμε κι ένα καφέ με τους φίλους να χαλαρώσουμε και κάτι γίνεται. Οικονομικά μεν, η αγορά κινείται δε.

Οι καταστηματάρχες της κεντρικής πλατείας από την άλλη περιμένουν με αγωνία κάθε φορά το καρουσέλ, το τρενάκι και το στόλισμα  που θα φέρουν τους γονείς και τα παιδιά κοντά τους, στα καταστήματά τους.

Όμως ο χρόνος έχει 365 μέρες και ο τζίρος που γίνεται τις ημέρες των εορτών δεν αρκεί για να καλύψει τις ετήσιες ανάγκες επιβίωσης. Χρειάζονται λύσεις δυνατές και πρακτικές. Οι μειώσεις των μισθών και η αύξηση της φορολογίας ήταν καταστροφικές για τους μικρούς επαγγελματίες της Αγίας Παρασκευής. Είδαμε πολλά καταστήματα να κλείνουν και άλλα να φυτοζωούν.

Κάπως αργά βέβαια άρχισαν να γίνονται κινήσεις για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Πρώτα ο σύλλογος Τσακού έκανε ένα βήμα και στη συνέχεια ο Δήμος σε συνεργασία με τη ΓΣΕΒΕΕ και την ΕΝΕΒΑΠ.

Συμπέρασμα των δύο συναντήσεων κατά την άποψή μου είναι ότι χρειάζεται τόλμη και δράση. Το να κλαίμε τη μοίρα μας είναι το μόνο εύκολο. Το να πάρουμε τη μοίρα μας στα χέρια μας θέλει κόπο, αλλά φέρνει αποτελέσματα. Ιδέες υπάρχουν τόσο από τις ενώσεις που προαναφέραμε, όσο και από τους ίδιους τους επαγγελματίες.

Τα καταστήματα (εμπορικά, βιοτεχνίες, εστιατόρια, καφετέριες κλπ) χρειάζονται στήριξη.

Τη στήριξη μπορεί να τη δώσει από τη μια η ΓΣΕΒΕΕ με συμβουλευτικά προγράμματα σε τομείς όπως η χρηματοδότηση/επιχορήγηση μέσω Ευρωπαϊκών και Εθνικών προγραμμάτων, ευκαιρίες εκσυγχρονισμού, νέες τεχνολογίες, σύγχρονες επικοινωνιακές πρακτικές, συντονισμού των επαγγελματιών για την από κοινού ανάληψη πρωτοβουλιών για την προσέλκυση του αγοραστικού κοινού κ.λπ. Από την άλλη ο Δήμος να κάνει σημαντική και αναγνωρίσιμη μείωση τελών και διευκόλυνση στην αποπληρωμή χρεών.

Προτάσεις όπως κοινές αποθήκες και κοινά μεταφορικά μέσα ανά είδος καταστημάτων, μπορούν να εφαρμοστούν και να εξοικονομήσουν χρήματα στους επαγγελματίες. Ίσως λίγη ενθάρρυνση να είναι απαραίτητη από άτομα που γνωρίζουν και έχουν δοκιμάσει τις νέες μεθόδους. Είναι φυσιολογικό οι καταστηματάρχες να είναι μουδιασμένοι και οικονομικά αδύναμοι για την εφαρμογή καινοτομιών.

Το σίγουρο είναι ότι η αγορά της Αγίας Παρασκευής χρειάζεται βοήθεια. Είναι ένας Δήμος με καλή φήμη και όσο κι αν κάποιοι το αμφισβητούν, κάτοικοι άλλων περιοχών έρχονται σε συγκεκριμένα μαγαζιά της πόλης μας από μακρινούς Δήμους. Αυτό σημαίνει ότι κάτι βρήκαν και κάτι τους τράβηξε εδώ.

Αυτό το «κάτι» πρέπει να βρουν και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Να δώσουν ένα «χρώμα», να κάνουν τη διαφορά, είτε αυτό θα είναι ένα ιδιαίτερο κέρασμα στις καφετέριες, είτε ένα αναμνηστικό στα καταστήματα ρούχων, είτε μια ιδιόρρυθμη διακόσμηση. Για παράδειγμα, υπάρχει ένα ζαχαροπλαστείο στο Αιγάλεω που κάθε φορά, ανάλογα με την εποχή, διαλέγει το θέμα από μια πασίγνωστη κινηματογραφική ταινία, «ντύνεται» με αυτή, διαμορφώνει ανάλογα τα γλυκά του και τα ποτά του και είναι must σε όλες τις ηλικίες και ακόμα και τις καθημερινές έχει ουρές πελατών. Η ίδια οικονομική ύφεση υπάρχει κι εκεί, όμως …. η ιδέα έπιασε!

Η διαφήμιση επίσης μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο γιατί έτσι ο κόσμος θα γνωρίσει τα καταστήματα και τις προσφορές τους.

Ακόμα μπορούν να γίνουν διάφορες εκδηλώσεις (events επί το γνωστότερο) είτε από μεμονωμένα καταστήματα, είτε ανά κλάδο.

Μα πάνω απ’ όλα κάποιος ή κάποιοι πρέπει να αφουγκραστούν τα προβλήματα και να δώσουν ένα χέρι βοηθείας. Εδώ πρέπει να δράσει η ΕΝΕΒΑΠ. Να καταγράψει τα προβλήματα ανά κλάδο και να βοηθήσει στην ενημέρωση.

Σημασία έχει να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο και όχι μισοάδειο. Ας αναρωτηθούμε γιατί κατεβαίνουμε στην Ερμού για να αγοράσουμε ρούχα; Γιατί δεν φέρνουμε εδώ τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης; Ή καλύτερα γιατί δεν αναπτύσσουμε τα ήδη υπάρχοντα; Αν το αγοραστικό κοινό βρει στην πόλη του τις τιμές και τα προϊόντα που βρίσκει αλλού, γιατί να μην τα αγοράσει; Μήπως και οι επαγγελματίες πρέπει να εναρμονιστούν με τους πελάτες τους και τις ανάγκες τους;

Μπορούμε όλοι να κάνουμε ένα βήμα μπροστά.

Και όπως λένε το ένα βήμα φέρνει το άλλο …

 

Υ.Γ. Θα θέλαμε να ακούσουμε και τη γνώμη των μικρομεσαίων επαγγελματιών της Αγίας Παρασκευής. Στην ιστοσελίδα AgiaParaskeviimages υπάρχει πάντα χώρος και βήμα για τις απόψεις και την έκθεση των όποιων προβλημάτων τους. Μπορούν να κάνουν τους αναγνώστες της σελίδας κοινωνούς των θέσεών τους. Όλοι μαζί μπορούμε να βρούμε λύσεις.

 

 

 

—–

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter

Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.