Αγία Παρασκευή, ο τελευταίος ορφανός σταθμός του μετρό (όλη η ιστορία μέσα)

Άρθρο της εφημερίδας “Η Καθημερινή” στις 28-12-2010

Του Γιώργου Λιάλιου

Οι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ τους αποκαλούσαν «ορφανούς» σταθμούς, ακριβώς επειδή η μοίρα τους διαχωρίστηκε, για αρκετά χρόνια, από εκείνη της υπόλοιπης γραμμής 3 του μετρό. Το τελευταίο από τα τρία ορφανά, λοιπόν, ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής πρόκειται επιτέλους να παραδοθεί στην αγκαλιά του επιβατικού κοινού μέσα στις επόμενες ημέρες. Ενας σταθμός με αρκετές ιδιαιτερότητες, καθώς είναι ο πρώτος που αντιμετώπισε τη λυσσαλέα αντίδραση των τοπικών αρχών, με αποτέλεσμα τη μεταφορά του στα όρια του γειτονικού Δήμου Χαλανδρίου. Αλλά και αυτός για χάρη του οποίου διεκόπη η κυκλοφορία σε μεγάλο τμήμα του μετρό για αρκετούς μήνες.

Ο σταθμός Αγίας Παρασκευής είναι πλέον έτοιμος και απομένουν οι τελικές υπογραφές από το υπουργείο Υποδομών, ώστε να ξεκινήσει τη λειτουργία του. Σύμφωνα με πηγές της Αττικό Μετρό, οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σήμερα, χωρίς να αποκλείεται ο σταθμός να λειτουργήσει στις 31 Δεκεμβρίου, ως… πρωτοχρονιάτικο δώρο στους κατοίκους της περιοχής.

Αντίθετος ο δήμος

Ωστόσο, η ιστορία του συγκεκριμένου, 30ού σταθμού του μετρό δεν έχει καμία σχέση με το εορταστικό κλίμα των ημερών. Ολα ξεκίνησαν περίπου πριν από μια δεκαετία, όταν εγκαινιάστηκε ο βασικός κορμός της γραμμής του μετρό. Την περίοδο εκείνη το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ και η Αττικό Μετρό κατέληγαν στον σχεδιασμό των πρώτων επεκτάσεων, με σκοπό τη σύνδεση της γραμμής με το αεροδρόμιο. Τα πρώτα σχέδια, λοιπόν, περιελάμβαναν την επέκταση του μετρό κατά μήκος της λεωφόρου Μεσογείων, με σταθμούς στο Νομισματοκοπείο, τον Χολαργό, την πλατεία της Αγίας Παρασκευής και τον Σταυρό Αγίας Παρασκευής. Το παράδοξο, όμως, είναι ότι τα σχέδια αυτά προσέκρουσαν στην οργισμένη αντίδραση του Δήμου Αγίας Παρασκευής. Τη στιγμή που όλοι οι δήμαρχοι της πρωτεύουσας… παρακαλούσαν να περάσει το μετρό από την περιοχή τους, το τοπικό δημοτικό συμβούλιο (η πλειοψηφία του οποίου πρόσκειτο στο τότε κυβερνών κόμμα) υποστήριξε ότι ο σταθμός του μετρό θα κατέστρεφε την πλατεία, θα επιδείνωνε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής και θα «βούλιαζε» την τοπική αγορά.

Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, κ. Κώστας Λαλιώτης ενέδωσε στις πιέσεις του δήμου και άλλαξε τη χάραξη της γραμμής, στέλνοντάς την προς Χαλάνδρι και Δουκίσσης Πλακεντίας. Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής χωροθετήθηκε… σε ασφαλές έδαφος (στα όρια του γειτονικού Δήμου Χαλανδρίου), ωστόσο δεν συμπεριελήφθη στη σύμβαση, με αποτέλεσμα να μην κατασκευαστεί. Σε άλλους δύο σταθμούς της επέκτασης (Χολαργός και Νομισματοκοπείο) κατασκευάστηκε μόνο το κέλυφος, υπό την πίεση του «προ-ολυμπιακού» πανικού και η κατάσταση έμεινε εκεί.

Οι τρεις «ορφανοί» σταθμοί παρέμειναν στα αζήτητα για αρκετά χρόνια. Τα σχέδια για τη δημιουργία του σταθμού Αγίας Παρασκευής (έστω και στο Χαλάνδρι) επανέφερε ο κ. Γιώργος Σουφλιάς, κάτοικος και ο ίδιος της Αγίας Παρασκευής. Η σύμβαση για την κατασκευή των τριών σταθμών υπεγράφη τελικά το 2007. Καθώς όμως το «κέλυφος» του σταθμού Αγίας Παρασκευής δεν είχε κατασκευαστεί, το 2009 διεκόπη η κυκλοφορία στο τμήμα της γραμμής του μετρό από Εθνική Αμυνα έως αεροδρόμιο, προκειμένου να κατεδαφιστεί η σήραγγα σε μήκος 120 μέτρων. Με τα πολλά, ο σταθμός Νομισματοκοπείου παραδόθηκε στο επιβατικό κοινό τον Σεπτέμβριο του 2009 και ο σταθμός Χολαργού τον Ιούλιο του 2010.

Αναντίστοιχο όνομα

Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που αντιδράσεις φορέων αποτρέπουν τη δημιουργία σταθμών μετρό. Τα πρωτεία κατέχει -ποιος άλλος- η Εκκλησία, που απέτρεψε ήδη τη δημιουργία σταθμού μετρό κοντά σε εγκαταστάσεις της στο κέντρο του Πειραιά και προσπαθεί αναλόγως στο Παπάφειο στη Θεσσαλονίκη. Ούτε είναι η πρώτη φορά που ένας σταθμός μετρό έχει όνομα… αναντίστοιχο με την περιοχή στην οποία βρίσκεται: για παράδειγμα, ο σταθμός Κεραμεικού βρίσκεται στο Γκάζι, ενώ ο σταθμός Χαϊδαρίου είναι απέναντι από το δημαρχείο Αιγάλεω.

Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής βρίσκεται 800 μέτρα από την πλατεία της Αγίας Παρασκευής, στη συμβολή των οδών Αγίας Παρασκευής και Μαρίας Πολυδούρη. Στην επιφάνεια του σταθμού κατασκευάστηκε μια πλατεία 4 στρεμμάτων, η οποία φωτίζεται με 150 φωτιστικά,. Ο σταθμός εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 20.000 επιβάτες ημερησίως, διανύοντας την απόσταση Αγίας Παρασκευής- Συντάγματος σε 12 λεπτά, αντί για 45 λεπτά με Ι.Χ. σε ώρα αιχμής.

 

http://www.kathimerini.gr

ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ (ling)  για να μαθετε την πραγματικη ιστορια του ΜΕΤΡΟ..ποιοι δεν το θελαν στην πολη μας ..ΠΡΑΚΤΙΚΑ Δημοτικου Συμβουλιου ειναι μεσα

www.aparaskevi-images.gr    

 

—–

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter