Διαμαρτυρία κατοίκων της κεντρικής πλατείας για την κυκλοφοριακή συμφόρηση μετά την πεζοδρόμηση της Γιαβάση

Προς: Δήμαρχο Αγίας Παρασκευής. Κο.  Ζορμπά Βασίλειο.

Κοινοποίηση:

Σταθόπουλο Γιάννη (Νίκη πολίτων Αγίας Παρασκευής)

Οικονόμου Γεώργιο (Νέα αρχή για την Αγία Παρασκευή)

Μυλωνάκη Ιωάννη (Αλλάζουμε)

Γκιζιώτη Ανδρέα (Λαϊκή Συσπείρωση) 

Μουστόγιαννη Αλέξανδρο (Μια γενιά μπροστά)

Ανδρίτσο Αθανάσιο (Φυσάει κόντρα)                                                                                                              


Κύριε δήμαρχε,

κατά την θητεία της προηγούμενης δημοτικής αρχής προτάθηκε και αποφασίστηκε η πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Γιαβάση, χωρίς καμία ουσιαστική  πολεοδομική και κυκλοφοριακή  μελέτη  για το συγκεκριμένο έργο.

. Άρχισε δε τότε και μια  <<πονηρή>> για να μην την χαρακτηρίσουμε αλλιώς,  πιλοτική εφαρμογή, δηλαδή να κλείνει  το εν λόγω τμήμα της οδού Γιαβάση κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών και μόνο τις βραδινές ώρες του Σαββατοκύριακου, που η κίνηση ελαχιστοποιείται έως και μηδενίζεται, διότι οι άνθρωποι φεύγουν για τις εξοχές και επιπλέον προτιμούν να φτάνουν στην πλατεία κάνοντας ένα περίπατο παρά να πάρουν το αυτοκίνητο.
 Ακόμα όμως και σε αυτή τη χρονική περίοδο της τόσο χαμηλής κίνησης υπήρχε πρόβλημα, αλλά δεν έκαναν τον κόπο να το αξιολογήσουν, δεν μας εκπλήσσει βέβαια γιατί κάπως έτσι  λειτουργούν τα πράγματα στην Ελλάδα.

 Με παρέμβασή τους τότε οι κάτοικοι ζήτησαν πιλοτική εφαρμογή σε κανονικές συνθήκες και ώρες, προκειμένου να αναδειχθούν τα προβλήματα που θα προκαλέσει αυτή η παρέμβαση. Δυστυχώς η τότε δημοτική αρχή και το δημοτικό συμβούλιο αντέδρασαν σθεναρά χωρίς εξήγηση και συζήτηση.

 Έτσι οι κάτοικοι της περιοχής της πλατείας και των πέριξ αυτής δρόμων ήταν απόντες στην <<έμπνευση>> και στις προτάσεις σ’ αυτό το έργο, αλλά αρκεί που είναι παρόντες  στις επιπτώσεις που προκύπτουν από το έργο που βρίσκεται στην υλοποίησή του όπως: Κυκλοφοριακή αναρχία, θόρυβος, κορναρίσματα, μαρσαρίσματα, από αυτοκίνητα,  μηχανάκια με πειραγμένες εξατμίσεις,  παρκάρισμα,  μποτιλιαρίσματα, καυσαέριο και ασύμβατες ταχύτητες κυκλοφορίας  με τα πρώτα κιόλας ατυχήματα…                                                                                                                    

Η οδός Ηρώων Πολυτεχνείου,  Τόμπρα, Σαρανταπόρου, και Αχιλλέως τι άλλο άραγε  θα μπορούσαν να χωρέσουν;
 . Χωράνε την αφετηρία ή το τέρμα δεν ξέρουμε τι ακριβώς είναι, των μουσειακών λεωφορείων της  γραμμής Β5, διπλών ρυπογόνων λεωφορείων κορμού που δεν επιτρέπεται να σβήσουν τη μηχανή ή τα air condition, γιατί μετά δεν ξαναπαίρνουν μπροστά, έτσι από τις 5:00 το πρωί έως τις 12 τα μεσάνυχτα είναι σαν να έχουμε ένα μίνι εργοστάσιο στην περιοχή. Και προσέξτε τώρα, ενώ  μας έλεγαν ότι θα φύγει το Β5 από αυτό το σημείο κι ότι θα περνάει ένα σύγχρονο χωρίς να σταματάει ώσπου να συναντήσει το λεωφορείο κορμού (Β5), τώρα περνάνε τρία λεωφορεία το Β5, το 421 και το 406.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι κάποιοι από το τότε Δημοτικό συμβούλιο αλλά και κάτοικοι άλλων περιοχών απειλούσαν  εάν έφευγε το Β5 από αυτό το σημείο…. Θα προτείναμε λοιπόν η  αφετηρία να πάει κάτω από τα σπίτια τους και το σύγχρονο λεωφορείο της πόλης να συναντά το Β5 εκεί, ίσως έτσι εξυπηρετηθεί συγκοινωνιακά και μεγαλύτερο κομμάτι της Αγίας Παρασκευής.
.  χωράνε το παρκάρισμα των αυτοκινήτων όλων των θαμώνων της πλατείας, των εργαζομένων των τραπεζών, των εταιρειών ,των φροντιστηρίων … και των πελατών αυτών

 . Χωράνε  τις εισόδους και εξόδους των  δύο παραγκο – πάρκινγκ με ότι συνεπάγεται αυτό, δηλαδή  θόρυβο, καυσαέριο, επιπλέον κίνηση, αισθητική αηδία….
.  Καλούνται να χωρέσουν  τώρα αυτές οι οδοί και την τεράστια κίνηση που προέρχεται από μία μεγάλη λεωφόρο, όπως είναι  η λεωφόρος Μεσογείων κάνοντας βόλτα μέσα στην πόλη προκειμένου να  διοχετευτούν  κυρίως προς την Αγίου Ιωάννου.

Από τότε που ψηφίστηκε το έργο θέταμε και εξακολουθούμε να θέτουμε το ερώτημα: Ποια ήταν η αναγκαιότητα αυτού του έργου;

Μήπως για να απλωθούν και να αυξηθούν τα τραπεζάκια;

Μήπως για να μεταφερθεί η κίνηση , ο θόρυβος, το μποτιλιάρισμα και το καυσαέριο προς το εσωτερικό της πόλης; Δηλαδή μία κίνηση που έρχεται από τη Μεσογείων και καταλήγει στην Αγίου Ιωάννου να κόβει βόλτες μέσα στο κέντρο της πόλης; (Ποιοι συγκοινωνιολόγοι υποδεικνύουν τέτοιες λύσεις; Μήπως για να γίνει πιο δύσκολη η πρόσβαση στην πλατεία; Γιατί πράγματι έγινε πιο δύσκολη από δεξιά και αριστερά.

Μήπως εν τέλει οι προτάσεις των συγκοινωνιολόγων όδευσαν στον κάλαθο των αχρήστων;

Πώς ξεκίνησε ένα τέτοιο έργο χωρίς να γίνουν περιμετρικά κάποια έργα ή να παρθούν κάποια μέτρα; Γιατί να μην  γίνει κι εδώ ότι έγινε σε ολόκληρη τη χώρα; Δηλαδή όπου υπήρξαν τέτοιες παρεμβάσεις έγιναν μονοδρομήσεις των κεντρικών οδών των πόλεων προκειμένου να υπάρχει καλύτερη ροή κυκλοφορίας και όχι συνωστισμός καυσαέριο και μποτιλιάρισμα.

Γιατί πρέπει να υφιστάμεθα και να ανεχόμαστε μία τόσο άναρχη κίνηση, το μποτιλιάρισμα, το καυσαέριο, το θόρυβο και  το παρκάρισμα του καθενός που θέλει να πιει καφέ, να πάει στις τράπεζες , να πάει στις εταιρείες ; …

Γιατί πρέπει να ανεχόμαστε το πέρασμα των φορτηγών τροφοδοσίας και το πέρασμα των πούλμαν είτε προς τα κολέγια είτε των τουριστικών…
Λύσεις για κάτι πολύ καλύτερο συγκοινωνιακά και χωροταξικά υπήρχαν, υπάρχουν, έχουν προταθεί από τους ειδικούς, αλλά αγνοήθηκαν προς χάριν των συμφερόντων.

Καλούμε λοιπόν όλους όσους σκέφτηκαν το σχέδιο αυτό και το ψήφισαν και το υλοποιούν να δώσουν λύσεις. Να αξιοποιηθεί ο παράδρομος της Μεσογείων στο κάτω μέρος της πλατείας. Να αλλάξουν κατεύθυνση οι είσοδοι των μεγάλων δρόμων της πόλης, ως είσοδος της πόλης να μονοδρομηθεί η Αγίου Ιωάννου.  Αυτό έχουν κάνει εξάλλου σε όλες τις  πόλεις της  χώρας σε παρόμοιες παρεμβάσεις, η μονοδρόμηση των κεντρικών αρτηριών θεωρείται μονόδρομος και όχι αυτό να καταλήγει σε μικροπολιτική διαπραγμάτευση με διάφορες κατηγορίες επαγγελματιών που επιβάλλουν λύσεις που αντίκειται σε όλους τους σύγχρονους πολεοδομικούς και κυκλοφοριακούς κανόνες, οι οποίες είναι κατά κανόνα εναντίον και των δικών τους συμφερόντων επειδή οι ίδιοι μπορούν να δουν μόνο τη μικρή και όχι τη μεγάλη και λειτουργική εικόνα μιας πόλης και μιας αγοράς.  Να αξιοποιηθεί ο χώρος δίπλα στην πλατεία που προορίζεται για Δημαρχείο (εδώ ας βάλουμε ένα ερώτημα και ένα φόβο, σε περίπτωση πού αρχίσει να κατασκευάζεται δημαρχείο από πού θα διέρχονται τα μηχανήματα κατασκευής και τα οχήματα μεταφοράς υλικών;)
Ζητάμε να εφαρμοστούν οι συγκοινωνιακοί κανόνες που προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι και να γίνει το καλύτερο.

Κύριε Δήμαρχε, ζητούμε να αναλάβετε δράση, γιατί κάποιος πρέπει να πάρει την ευθύνη να  διορθώσει το λάθος, γιατί ο Δήμος πρέπει να έχει συνέχεια και τη γενναιότητα  κάποιων να μπορούν να βλέπουν το μέλλον κάνοντας  έργα πνοής που θα τα χαίρονται οι επόμενες γενεές και όχι έργα μιας τετραετίας.

Ζητούμε να παρθούν εκ νέου αποφάσεις στον επανασχεδιασμό του έργου ώστε να υπάρξει ένα αποτέλεσμα που θα το χαίρονται όλοι οι πολίτες και όχι μερικές ιδιοκτησίες και καταστήματα μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού.

Ζητούμε η παρέμβαση στην πλατεία να επεκταθεί πέριξ της πλατείας  και των γύρω δρόμων με διεύρυνση των πεζοδρομήσεων, με πράσινο και  δενδροφυτεύσεις,  ώστε ο κάθε πολίτης και κυρίως τα παιδιά να έχουν ανεμπόδιστη πρόσβαση χωρίς να παρεμβάλλεται αυτοκινητόδρομος στην πρόσβαση για την πλατεία, άρα χωρίς τον φόβο ατυχήματος και την μεταμόρφωσή της σε χώρο αναψυχής και παιδότοπου που θα μπορούν να την χαίρονται όλοι οι πολίτες  και κυρίως τα παιδιά μας. 

 Πιστεύουμε να το διαβάσετε και να δώσετε λύσεις ενημερώνοντας τους πολίτες-κατοίκους της γύρω περιοχής.

                                      Ευχαριστούμε

(Σ.σ. Η διαμαρτυρία των κατοίκων έχει πρωτοκολληθεί στο Δήμο από τις 28/9/2020. Μας έχουν δε αποσταλεί οι καταστάσεις με τις υπογραφές των κατοίκων (συγκαλυμμένες) που για ευνόητους λόγους δεν μπορούν να δημοσιευθούν).