Αθανάσιος Μπαλάσκας: Ο αγώνας για περισσότερα χρήματα στην παιδεία είναι θεμιτός και απαραίτητος

.

Ίσως μπορώ να φανώ χρήσιμος στην διευκρίνιση κάποιων πράγματων που τα ζω καθημερινά ως Διευθυντής και αφορούν την συντήρηση και την χρηματοδότηση των σχολείων του Δήμου μας:

1. Η απόφαση (λανθασμένη κατά την άποψή μου) για κατάργηση των σχολικών επιτροπών ήταν κεντρική και πάρθηκε στις 6.10.2023 με τον υπ’ αριθμόν 5056 Νόμο, δηλαδή ένα χρόνο πριν. Οι σχολικές επιτροπές καταργήθηκαν σε δήμους που έχουν στην αρμοδιότητα τους κάτω από 100 σχολικές μονάδες.

2. Με την υπ’ αριθμόν 45118/31.5.2024 Υπουργική Απόφαση όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ορίστηκε ότι η πάγια προκαταβολή που θα δίδεται στους Διευθυντές των σχολείων θα ισούται με 500 ευρώ για τις σχολικές μονάδες στις οποίες λειτουργούν έως και 11 αίθουσες διδασκαλίας, 1000 ευρώ για τις σχολικές μονάδες στις οποίες λειτουργούν από 12 αίθουσες διδασκαλίας και άνω, 4000 ευρώ για τα Εργαστηριακά Κέντρα.

3. Οι Διευθυντές των σχολείων του Δήμου με την τελευταία περσινή αποπληρωμή μέσω των σχολικών επιτροπών είχαν ενημερωθεί για πιθανή καθυστέρηση στη διαδικασία μετάβασης στο νέο καθεστώς και οι περισσότεροι είχαν προμηθευτεί τα απαραίτητα για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο. Επίσης είχαν εγκριθεί από την σχολική επιτροπή προμήθειες φωτοτυπικών και άλλων υλικών για την λειτουργία των σχολείων.

4. Τα ποσά της πρώτης πάγιας προκαταβολής δόθηκαν σε όλα τα σχολεία του Δήμου Αγίας Παρασκευής στις 30-10-2024 και μέχρι τέλος του Νοεμβρίου (σύμφωνα με χθεσινή ενημέρωση από το λογιστικό γραφείο που συνεργάζεται ο Δήμος) θα γίνει η διαδικασία για την απαλλαγή του υπολόγου και θα προχωρήσει η αναπλήρωσή της.

5. Ξεπεράστηκαν τεχνικές δυσκολίες που αφορούσαν τη λειτουργία του internet banking.

6. Υπάρχουν Δήμοι στον Βόρειο Τομέα των Αθηνών που έχουν πάρει την πρώτη παγία και έχει κιόλας «εκκαθαριστεί».

7. Η παγία προκαταβολή θα ανανεώνεται όταν εξαντληθεί. Το πόσες φορές θα γίνει αυτό μέσα σε ένα σχολικό έτος για κάθε σχολείο, φαντάζομαι θα καθοριστεί από τον Δήμο. Επίσης, το πόσο γρήγορα θα γίνονται οι διαδικασίες είναι ένα ερώτημα.

8. Μέχρι να υλοποιηθούν οι χρονοβόρες διαδικασίες των δημοσίων συμβάσεων από τις υπηρεσίες του Δήμου, δόθηκε έγκριση για χρησιμοποίηση της παγίας από τους Διευθυντές για προμήθεια γραφικής ύλης, καθαριστικών και φαρμακευτικού υλικού από όποιον προμηθευτή επιθυμούν (με τιμολόγιο, κλπ). Οι υπόλοιπες δαπάνες θέλουν έγκριση μία προς μία από τις υπηρεσίες του Δήμου.

Το πρόβλημα που διαπιστώνουμε είναι η μεγάλη καθυστέρηση όσον αφορά την αποκατάσταση ζημιών και φθορών που αφορούν τα ίδια τα κτίρια και στις οποίες εμπλέκονται διάφορες υπηρεσίες του Δήμου (πχ αντικατάσταση σπασμένης πόρτας, σπασμένου τζαμιού κλπ). Δυστυχώς η ένταξη των διαδικασιών αυτών στα χρονοβόρα γρανάζια των διοικητικών υπηρεσιών του Δήμου δεν διευκολύνει, αλλά δυσχεραίνει την λειτουργία των σχολείων. Τέλος, με πολύ εκτίμηση θα έλεγα στους αρχηγούς των παρατάξεων να προσέχουν ποιον επιλέγουν για «θεσμικό συνομιλητή» τους σε θέματα παιδείας. Το πιο εύκολο είναι να ζητήσουν ενημέρωση από το αρμόδιο Τμήμα Παιδείας του Δήμου. Αρκεί οι υπάλληλοι να ανοίξουν ένα συρτάρι και θα βρουν εγγράφως όλα τα διαχρονικά αιτήματα των Διευθυντών των σχολείων, χωρίς την πιθανή μεσολάβηση «ανυστερόβουλων» καλοθελητών που ξαφνικά ανακάλυψαν την Αμερική!

Καλό ξημέρωμα!

ΥΓ1: Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί ψυχρά ως μια ακόμα «δομή» του Δήμου!

ΥΓ2: Ο αγώνας για περισσότερα χρήματα στην παιδεία είναι θεμιτός και απαραίτητος.

Αθανάσιος Μπαλάσκας

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του https://www.aparaskevi-images.gr/, στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr  Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  ή στο  X(Twitter).

Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.