Αρχική ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ Ιδέες, προτάσεις και απορίες συνέθεσαν την εκδήλωση για τη στήριξη της τοπικής...

Ιδέες, προτάσεις και απορίες συνέθεσαν την εκδήλωση για τη στήριξη της τοπικής αγοράς

Γράφει η Λένα Μαρκή

Στην προσπάθεια για την στήριξη των τοπικών καταστημάτων συμμετείχαν απόψε μαζί με το Δήμο, οι πρόεδροι της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργος Καββαθάς, της ΕΝΕΒΑΠ Μάκης Χάρχαρος και του Συλλόγου ΔΙΟΝΥΣΟΣ Δημήτρης Σερβίου. Η συνάντηση-συζήτηση έγινε σε αίθουσα του 1ου Δημοτικού σχολείου γιατί, όπως είπε ο κ. Δήμαρχος, είναι κοντά στο κέντρο και εξυπηρετεί καλύτερα.

 Ο κ. Σταθόπουλος αφού ευχαρίστησε το Διευθυντή του σχολείου για την παραχώρηση της αίθουσας και τους προέδρους που συμμετείχαν, δήλωσε ότι αυτή τη συγκέντρωση την πυροδότησε ο Σύλλογος Τσακού με την ανάλογη εκδήλωση προ ημερών. Έκανε μια γενική αναφορά στην κοινωνικοοικονομική κατάσταση από την οποία δεν ξεφεύγουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αλλά αντίθετα βρίσκονται στο επίκεντρο ραγδαίας πτώσης κατανάλωσης και αύξησης των φόρων. Θα πρέπει, όπως είπε, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας,  να διεκδικήσουμε την αναγκαία αλλαγή πλεύσης και να στηρίξουμε τους μικροεπαγγελματίες.

Ο Δήμος δημιούργησε γραφείο ενημέρωσης ανέργων & ανασφάλιστων και ξεκινά καμπάνια στήριξης των τοπικών αγορών, με μια πρώτη δράση σε αυτό το πλάνο να είναι η ανάρτηση διάφορων πανό στη πόλη. Θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στους εμπορικούς δρόμους της πόλης φροντίζοντας να είναι καλαίσθητα φωτισμένοι και καθαροί όλο το χρόνο. Για τις γιορτές θα υπάρχει μόνιμος ιδιαίτερος καλλωπισμός. Ενημέρωσε πως ο στολισμός για τα Χριστούγεννα δεν ξεκίνησε λόγω βροχής, αλλά θα γίνει άμεσα. Έδωσε το στίγμα πως ο Δήμος συνεργάζεται με τους εμπορικούς φορείς της πόλης και τελείωσε με την πεποίθηση ότι με συνεργασία και βούληση μπορούμε να πετύχουμε.

Ο κ. Καββαθάς αφού παρουσίασε τη ΓΣΕΒΕΕ και το σκοπό της ανέφερε ότι αποτελεί κοινωνικό εταίρο και λαμβάνει μέρος σε συζητήσεις με την κυβέρνηση. Βρισκόμαστε όπως είπε, σε μια πρωτοφανή οικονομική κρίση, κρίση του τραπεζικού συστήματος βασικά, με μεγάλες απώλειες σε θέσεις εργασίας περίπου στο 23% (1.043.000 θέσεις) στους κλάδους:

  • Βιοτεχνία, όπου το πρόβλημα είναι τεράστιο και μένει αναξιοποίητο το 50% των δυνατοτήτων της
  • Κατασκευές
  • Εμπόριο, περίπου 210.000 θέσεις χαμένες
  • Μεταφορές
  • Καταστήματα και εστίαση
  • Αγορά ακινήτων, περίπου 7.000 θέσεις.

Τη μερίδα του λέοντος στην ανεργία κατέχουν οι μισθωτοί με ποσοστό 22%. Μίλησε επίσης για τον οικογενειακό προϋπολογισμό και την εκτόξευση του ιδιωτικού χρέους. Μίλησε για το ταμείο ασφάλισης των εμπόρων (ΟΑΕΕ) και ότι υπάρχει τρόπος για τη βιωσιμότητά του. Σύμφωνα με τον κ. Καββαθά αυτό που χρειάζεται η χώρα δεν είναι μεγάλες επιχειρήσεις που χρειάζονται βάθος χρόνου για να αναπτυχθούν, αλλά επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας.

Ενημέρωσε για τα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου (Open Mall) και μάλιστα αν θέλει ο Δήμος μπορεί να γίνει ένα στην Αγίου Ιωάννου, κάνοντας ελκυστικό το δρόμο στην πόλη και τους ξένους, φροντίζοντας για την καθαριότητα, την ασφάλεια, τον φωτισμό και το πάρκιν (εδώ υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις λέγοντας ότι δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις πάρκιν στην Αγ. Ιωάννου). Τα Open Mall αποτελούν υλοποιήσιμη πρόταση ήδη γίνονται πιλοτικά 6 από αυτά. Ακόμα μπορούν να γίνουν και συνενώσεις μικρών επιχειρήσεων, όπου για παράδειγμα θα μοιράζονται τις αποθήκες ανά επιχειρήσεις.

Συνετός παρουσιάστηκε ο κ. Χάρχαρος λέγοντας πως θα πρέπει να παλέψουν και οι ίδιοι οι καταστηματάρχες και σε κάθε βήμα θέλουν τη βοήθεια της Δημοτικής Αρχής. Το άμεσο πρόβλημα των καταστημάτων της Αγίας Παρασκευής είναι το πάρκιν, ώστε να μπορέσουν να προσελκύσουν πελάτες. Πριν 30 χρόνια περίπου ο κ. Χάρχαρος είχε κάνει πρόταση στο Δήμο να δημιουργηθούν δύο (2) υπόγεια πάρκιν κάτω από τον αύλιο χώρο του 1ου Δημοτικού με είσοδο μόλις 1€. Επίσης θα μπορούσαν να εκδοθούν κάρτες που θα δίνουν οι καταστηματάρχες στους πελάτες για το πάρκιν την επόμενη φορά. Τα πανό που προανέφερε ο Δήμαρχος δεν πολύ βοηθάνε, χρειάζεται διαφήμιση των καταστημάτων. Αυτό μπορεί να γίνει με την παρουσία και τη συμμετοχή των καταστηματαρχών. Μία άλλη πρόταση του κ. Χάρχαρου ήταν «το τρενάκι». Το οποίο μπορεί να ξεκινήσει πιλοτικά, να ανεβοκατεβαίνει την Αγ. Ιωάννου δωρεάν (υπάρχουν χορηγοί που μπορούν να βοηθήσουν) και να εξυπηρετεί τους δημότες που βγαίνουν για τις αγορές τους. Μπορούν να μπουν σε διάφορα σημεία μεγάλες πινακίδες ηλεκτρονικές όπου θα μπορεί ο εμπορικός σύλλογος να βάζει τις διαφημίσεις και τις ανακοινώσεις του.

Ο πρ. Δήμαρχος κ. Ζορμπάς τόνισε τα εξής σημεία:

Υπάρχουν 65 θέσεις στάθμευσης στην Αγ. Ιωάννου αλλά χρειάζεται  έλεγχος ώστε να γίνουν περισσότερες. Υπήρχε πρόταση επί Δημαρχίας του για 4 πινακίδες ηλεκτρονικές μέσα από προγράμματα του ΕΣΠΑ, την οποία ευελπιστεί να συνεχίσει ο Δήμαρχος. Για την Αγ. Ιωάννου είπε ότι έγινε όπως έπρεπε να γίνει δεδομένων των καταστάσεων. Και τέλος τα δημοτικά τέλη κατά τον κ. Ζορμπά έπρεπε να μειωθούν στο 12-14%. Αναφέρθηκε στο θέμα του ωραρίου των καταστημάτων, λέγοντας ότι περιμένουν να φέρει το θέμα στο ΔΣ ο Δήμαρχος και να αλλάξει το ωράριο  όπως έλεγε κάποτε.

Πραγματοποιήθηκαν ερωτήσεις από τους παραβρισκόμενους καταστηματάρχες  και ενημέρωση από το Δήμαρχο για τον επικείμενο στολισμό της πόλης, για πεζοδρόμηση τμημάτων των οδών Ηρώων Πολυτεχνείου και Γιαβάση, και την βελτίωση της τοπικής συγκοινωνίας.

Το τελευταίο μέρος της συνάντησης καλύφθηκε από συζήτηση όπου οι επαγγελματίες της πόλης ζήτησαν διευκρινήσεις τόσο από πλευράς ΓΣΕΒΕΕ όσο και από το Δήμο και έκαναν προτάσεις. Βασικό μέλημα είναι η προσέλκυση του αγοραστικού κοινού και η διευκόλυνση της προσέλευσής του. Εξεύρεση θέσεων στάθμευσης, δημιουργία happenings με μουσική και δρώμενα, όμορφες βιτρίνες, καθαριότητα, φωτισμός και ασφάλεια.

Διαπιστώσαμε ότι θέληση και ιδέες υπάρχουν, αρκεί να βρεθεί ο τρόπος να πραγματοποιηθούν.

 

 

—-

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφίες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter
Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.