Η «κανονικότητα» …των κενών και των ελλείψεων στα σχολεία της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης…

152

Ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και η “κανονικότητα” στα σχολεία μας είναι απογοητευτική.Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους :

ΕΠΑΛ

  • Eκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες λόγω των κενών που δεν έχουν ακόμα καλυφθεί, τόσο στους τομείς Μηχανολογίας και Ναυτικών Σπουδών, όσο και σε μαθήματα Γενικής Παιδείας
  • Χωρίς βιβλία στον τομέα της ναυτιλίας και με ελλείψεις βιβλίων στην Οικονομία

– Αυτή δυστυχώς είναι η πραγματικότητα. Αυτή είναι η «κανονικότητα» του σχολείου.

– Αυτή είναι η «προσοχή» και το «ενδιαφέρον» που το Υπουργείο Παιδείας επεφύλαξε για μιαακόμα χρονιά στα παιδιά της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

– Θυμάται κανείς άραγε τις εξαγγελίεςγια την στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και τα «Πρότυπα ΕΠΑΛ»?

Γενικά Λύκεια

  • Δεκάδες χαμένες διδακτικές ώρες από τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό (Φυσική, Μαθηματικά, ΑΟΘ, Πληροφορική , Σχέδιο,Αγγλικά, Εικαστικά, Γυμναστική, Θρησκευτικά)
  • Xωρίς καθηγητές ακόμα και σε Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα(ΑΟΘ και Σχέδιο)
  • «Μπαλώματα» με β΄καιγ΄αναθέσεις για να καλυφθούν όπως-όπως οι ελλείψεις

– Αυτή είναι η «κανονικότητα» των Γενικών Λυκείων. Αυτή είναι η «συνηθισμένη κατάσταση» .

– Τα σχολεία ξεκινούν κάθε χρονιά  με ό,τι υπάρχει διαθέσιμο και κάποια στιγμή στο δρόμο βλέπουμε.

– Αν υπάρχουν οι «πιστώσεις», μπορεί και να καλυφθούν κάποια κενά.

– Αν δεν υπάρχουν οι «πιστώσεις», τα κενά δεν θα καλυφθούν. Τόσο απλά και τόσο κυνικά.

Γυμνάσια

  • Με κενά συνεχίζουν και τα Γυμνάσια της πόλης, λιγότερα σε σχέση με τα Λύκεια,αφού έγιναν κάποιες τοποθετήσεις μόλις στα μέσα Οκτωβρίου
  • Ακόμα δεν έχει δοθεί το οριστικό πρόγραμμαστα παιδιά.

Καλύτερη η κατάσταση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και φέτος

  • Στα Δημοτικά η εικόνα είναι ικανοποιητική.Καλύφθηκαν τα κενά που παρουσιάστηκαν, ενώ τα ολοήμερα και τα τμήματα ένταξης λειτουργούν σχεδόν από την πρώτη βδομάδα.
  • Ειδικά για τα ολοήμερα σημειώνουμε ότι λειτουργούν μεν,αλλά όχι πάντα όπως προβλέπεται (περιπτώσεις όπου η μελέτη των παιδιών καλύπτεται από ειδικότητες και όχι από δάσκαλο)
  • Τεράστιο παραμένει το πρόβλημα στην Παράλληλη Στήριξη με κάλυψη κάτω του 40%
  • Πρόβλημα η λειτουργία της πρωινής ζώνης

Είναι ντροπή για κάθε ευνομούμενη Πολιτεία να στερεί  δασκάλους και βιβλία στα παιδιά της.

Αγωνιζόμαστε για το αυτονόητο, απαιτούμε το συνταγματικό δικαίωμα στη μόρφωση

  • Άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών και  άμεση κάλυψη των αναγκών σε βιβλία
  • Άμεση κάλυψη των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη
  • Στελέχωση των σχολείων με όλο το απαραίτητο προσωπικό

Αγ. Παρασκευή, 20.10.2019

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγ. Παρασκευής