Κοίτα ποιός μιλάει… Του Σπύρου Παπασπύρου

LOOKWHOSTALKINGΛόγω ιδιοσυγκρασίας και βιωμάτων, εκτιμώ ιδιαίτερα την ειλικρίνεια, την εντιμότητα (σε όλες της τις εκφάνσεις), την παρρησία και το ομαδικό πνεύμα.   Έχω γράψει, στο πρόσφατο παρελθόν, ότι ίσως να είμαι πολύ σκληρός στην κριτική που ασκώ. Και αυτό οφείλω να ομολογήσω ότι δεν πρόκειται να το αλλάξω, όσο και αν παραταξιακά αντίπαλοί μου προσπαθούν να με «νουθετήσουν» με διάφορους τρόπους…  Τελευταία μάλιστα, κάποιος Δημοτικός Σύμβουλος (άχρους, άοσμος και άγευστος)  με απεκάλεσε ως   τον πλέον αντιπαθή άνθρωπο στην Αγία Παρασκευή, με όσα γράφω. Ίσως γιατί δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι η κριτική γίνεται σε πράξεις και δεν έχει σχέση με τις προσωπικές σχέσεις. Και ότι εν πάση περιπτώσει, το να είναι αντιπαθής κάποιος δεν είναι δα και τόσο κακό, ειδικά αν δεν τον ενδιαφέρει.

Τρεις είναι οι αφορμές που  κινητοποίησαν την «γραφίδα» μου. Χρονικά, η πρώτη ήταν η «παρουσίαση» της Παρατάξεως του κ. Αλεφαντή, η δεύτερη μια ανακοίνωση της νέας «Ιεράς Συμμαχίας» (ή μήπως ανίερης;) των κ.κ. Γιαννακόπουλου, Κρητικίδη και Αλεφαντή που δημοσιεύθηκε με τίτλο «Τα παραμύθια του Δημάρχου δεν περνάνε στην κοινή γνώμη της Αγίας Παρασκευής» και η τρίτη ένα άρθρο της ιστοσελίδος «AgiaParaskeviGuide» με τίτλο «Η πρέφα, ο Αλέφα και τοίχο τοίχο». Θα μου επιτρέψετε όμως να αναφερθώ σ΄αυτές χωρίς χρονική σειρά.

Οι τρεις λοιπόν της νέας  «Ιεράς Συμμαχίας» μάλλον έχασαν την ψυχραιμία τους, από την αποκάλυψη της «πατάτας» που έκαναν με την προσφυγή τους για το «ΓΙΑΒΑΣΕΙΟ» σε αναρμόδιο Δικαστήριο, με αποτέλεσμα αυτή να απορριφθεί. Την έχασαν δε τόσο ώστε επιστρέφουν με νέα «πατάτα» ή μάλλον με πολλές «πατάτες». Στη νέα τους ανακοίνωση αποδέχονται (όχι σε ένα, σε πολλά σημεία) ότι ΟΛΕΣ οι ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, σχετικά με το «ΓΙΑΒΑΣΕΙΟ», ήταν ΝΟΜΙΜΕΣ. Και τότε γιατί προσέφυγαν στο Δικαστήριο; Στη Δικαιοσύνη προσφεύγεις για παράνομες ενέργειες, όχι για νόμιμες. Και «απειλούν» μάλιστα να το επαναλάβουν στο μέλλον, εφ΄όσον το κρίνουν σκόπιμο. Μα δεν γνωρίζουν ότι από την στιγμή που υπεγράφη σύμβαση ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΟΜΙΜΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να προσφύγουν στο Δικαστήριο; Ή μας κοροϊδεύουν ή έχουν πλήρη άγνοια. Τώρα που το σκέπτομαι καλύτερα, ακόμη και αν είχαν δικαίωμα προσφυγής μάλλον δεν θα εύρισκαν την είσοδο του αρμοδίου Δικαστηρίου, οπότε μάλλον από άγνοια «απειλούν».

Κάπου αλλού γράφουν ότι δεν τους είχε ενημερώσει ο κ. Δήμαρχος για την υπογραφή της συμβάσεως και τους το απέκρυψε. Πρώτον, υπήρχε περίπτωση να ληφθεί απόφαση για σύμβαση λόγω επείγοντος και να μην έχει υπογραφεί αυτή ενάμιση μήνα μετά (τότε που θυμήθηκαν να κάνουν προσφυγή); Δεύτερον, ποιός και γιατί να τους ενημερώσει για εφαρμογή νόμιμης (όπως και οι ίδιοι παραδέχονται) αποφάσεως. Και τρίτον, οι συμβάσεις αναρτώνται δημοσίως. Θα μπορούσαν να ενημερωθούν μόνοι τους, αν ησχολούντο λίγο πιο σοβαρά με αυτό για το οποίο εξελέγησαν και όχι από «χόμπι».

Με άλλες ανοησίες και ψεύδη που αναφέρουν, δεν θα ασχοληθώ. Θα ήταν κουραστικό. Αυτό που θα σχολιάσω όμως είναι δύο λέξεις που αναφέρουν συνεχώς: Εντιμότητα και ηθική. Κατ΄αρχήν, δεν είναι  κάτι ανήθικο και ανέντιμο μόνο και μόνο επειδή το λέει ο κ. Γιαννακόπουλος και οι ακόλουθοί του. Αναφέρουν τις λέξεις αυτές, χωρίς να δώσουν ούτε ένα δείγμα του τι εννοούν , για να αποκτήσουν νόημα οι λέξεις αυτές. Θα φέρω ένα παράδειγμα τί θα θεωρούσα εγώ (πιστεύω και οι αναγνώστες) ανέντιμο και μη ηθικό . Αν, ας πούμε, ένας φίλος ενός πρώην Δημάρχου έκανε αγωγή κατά του Δήμου, αιτώντας 13.000 Ευρώ για εργασία που προσέφερε στο Δήμο, με ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ από τον φίλο του πρώην  Δήμαρχο, και δεν πληρώθηκε. Αν αυτά που αναφέρει στην αγωγή του ο αιτών είναι πραγματικότητα, δεν θα ήταν ανέντιμη (προς τον φίλο του)και ανήθικη (προς τον Δήμο) η ενέργεια του πρώην Δημάρχου; Άλλη περίπτωση.  Αν ας πούμε πρώην Δήμαρχος, τον καιρό που ήταν Διοίκηση, ανέθετε Έργα αλλά δεν πλήρωνε τους εργολάβους και αυτοί στην συνέχεια κατέθεταν αγωγές τις οποίες κέρδιζαν και ελάμβαναν από τον Δήμο τα χρήματα που τους χρωστούσαν ΜΕ ΤΟΚΟ. Δεν θα ήταν αυτό ανέντιμο (προς τους εργολάβους) και ανήθικο (προς τον Δήμο); Θυμίζουν αυτές οι περιπτώσεις τίποτε στον κ. Γιαννακόπουλο; Ή να του φέρω κι άλλα παραδείγματα για να κατανοήσει την διαφορά εντίμου και ηθικού από το ανέντιμο και το μη ηθικό;

Όσον αφορά στον κ. Αλεφαντή και τις δημόσιες προγραμματικές του δηλώσεις (γιατί παρουσίαση Παρατάξεως δεν έκανε, αφού δεν ανέφερε ονόματα), πρέπει να πω ότι δεν με εντυπωσίασαν αν και με στεναχώρησαν.  Γιατί περίμενα από ένα άνθρωπο νέο στην ηλικία, που θέλει να διαδραματίσει πρωτεύοντα λόγο στα τοπικά δρώμενα, να μην   ανακαλύπτει  όλα τα «κακά» όταν τον απομακρύνουν από μια θέση. Αν τα βλέπεις, τα βροντάς όλα και φεύγεις, καταγγέλλοντας, ενώ κατέχεις την θέση. Όχι όταν σε καθαιρούν και μετά.  Μαζί με την θέση, δεν δίδονται και παρωπίδες… Πάντως, όπως κατάλαβα, ο εκσυγχρονισμός της διοικητικής μηχανής του Δήμου οφείλεται αποκλειστικώς και μόνον στις ενέργειές του και ό,τι έπραξε το έπραξε τέλεια. Δεν θα πω τίποτε εγώ. Θα αφήσω άλλον να μιλήσει, αναδημοσιεύοντας τμήματα από  κείμενά του. Κείμενα του κ. Στρατή Μαζίδη, του «AgiaParaskeviGuide».

Κείμενο πρώτο, με τίτλο «Ανασχηματισμός της Δημοτικής Αρχής. Μισογεμάτο ή μισοάδειο το ποτήρι;» και ημερομηνία 12-6-2012: « Ο Δημήτρης Αλεφαντής πάλι θα έπρεπε να έχει αντικατασταθεί ήδη από την περίοδο των Χριστουγέννων……… Είχαμε ξαναπεί και τότε ότι αν είχε χειριστεί την διάθεση της πλατείας για λογαριασμό ιδιώτη και όχι του Δήμου, θα είχε ειδοποιηθεί να περάσει άμεσα από το λογιστήριο για να εισπράξει τα οφειλόμενα. Για την ιστορία θυμίζουμε το σχεδόν χάρισμα της πλατείας έναντι 6.500 ευρώ για μια μεγάλη περίοδο…..».

Κείμενο δεύτερο, με τίτλο «Αξιοποίηση ΓΙΑΒΑΣΕΙΟΥ: Συντρίμια, ερείπια, «μυστικές»… εκθέσεις και πονηρά σημεία», με ημερομηνία 28-11-2012: «…. Μάλιστα ο κ. Αλεφαντής ζήτησε να μην κυκλοφορήσει η έκθεση γιατί δεν είναι προς το συμφέρον της πόλης! Γιατί; Περιέχονται σχέδια των ενόπλων δυνάμεων;…. Είναι η δεύτερη φορά που ανατίθεται σοβαρό θέμα στον κ. Αλεφαντή. Προσωπική μου άποψη είναι πως οι χειρισμοί του δεν είναι σωστοί και το πρόσημο δεν είναι θετικό……….» .

Κείμενο τρίτο, με τίτλο «Εντυπωσιακό άδειασμα του Δημήτρη Αλεφαντή από τη δημοτική αρχή», με ημερομηνία 29-11-2012: « Σε ένα εντυπωσιακό άδειασμα του δημοτικού συμβούλου και τέως  αντιδημάρχου Δημήτρη Αλεφαντή προέβη η δημοτική αρχή με δελτίο τύπου το οποίο απέστειλε σχετικά με το Γιαβάσειο κληροδότημα. Για όσους θυμούνται ο κ. Αλεφαντής κρατούσε προχθές την έκθεση ως επτασφράγιστο μυστικό……. Η Δημοτική Αρχή επανέρχεται με δελτίο τύπου στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει με έντονα και boldγράμματα –Η Μελέτη Έκθεσης Εκτίμησης του ΣΟΕ είναι στη διάθεση του οποιουδήποτε πολίτη ενδιαφέρεται προκειμένου να λάβει γνώση και να ενημερωθεί-…….. Αν αυτό δεν είναι άδειασμα του ανθρώπου που επιφορτίσθηκε με το θέμα του Γιαβασείου, τι είναι;»

Ανέφερα τα κείμενα αυτά, για να αναδείξω τέσσερα  πράγματα: Πρώτον το γεγονός ότι οι κ.κ. Γιαννακόπουλος και Αλεφαντής, στο θέμα του «ΓΙΑΒΑΣΕΙΟΥ» είχαν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις και αντάλλαξαν και κατηγορίες με σοβαρές αιχμές(διαβάστε ολόκληρα τα κείμενα και δείτε τα σχετικά βίντεο). Τώρα πώς άραγε συμπλέουν και γιατί; Δεύτερον ότι, σύμφωνα με τον κ. Μαζίδη του «AgiaParaskeviGuide» (που σήμερα τον προβάλλει) oκ. Αλεφαντής δεν ήταν αυτό που θα λέγαμε «επιτυχημένος» σε ό,τι του ανετέθη από τον κ. Δήμαρχο. Τρίτον, γιατί ο κ. Αλεφαντής, όσον αφορά τουλάχιστον το ΓΙΑΒΑΣΕΙΟ, είχε ένα πολύ καλό λόγο με το «άδειασμα»  να ανεξαρτητοποιηθεί (8 μήνες πριν από τότε που το έπραξε τελικά) αλλά δεν το έπραξε, γεγονός που δημιουργεί ερωτηματικά.

Τέταρτον, για  να συστήσω στον κ. Μαζίδη να μην κάνει σαχλά αστειάκια,   «κατακεραυνώνοντας» άλλους ότι δεν έχουν σταθερές απόψεις. Ας κοιτάξει πρώτα τα κείμενά του (αν δεν τα θυμάται, τα έχω όλα σε εκτυπωμένα αντίγραφα ) με διαφορά λίγων μηνών, για να δει τις τεράστιες «κωλοτούμπες» του. Και ας κοιτάξει στον καθρέπτη. Θα δει κάποιον  που «φτύνει εκεί που έγλυφε και γλύφει εκεί που έφτυνε». Γιατί άραγε;;;    

Σπύρος Παπασπύρος

Σχης ε.α.

Μέλος Δ.Σ. ΠΑΟΔΑΠ