Οι μαθητές του Φροντιστηρίου ΘΕΜΕΛΙΟ μιλούν για την επιτυχία τους στις Πανελλήνιες

2651

frontistirio THEMELIO - mathites

Οι καθηγητές του φροντιστηρίου ΘΕΜΕΛΙΟ ευχόμαστε με όλη μας την καρδιά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στις πανελλήνιες εξετάσεις στην προσπάθειά τους να πετύχουν τους στόχους τους. Θέλουμε να συγχαρούμε ιδιαίτερα τους μαθητές μας που με προσωπικό κόπο, θυσία και αυταπάρνηση έδωσαν την πρώτη τους μεγάλη μάχη. Ενδεικτικά, ορισμένοι από αυτούς μας μετέφεραν την εμπειρία τους και τα διδάγματα της χρονιάς που πέρασε, προκειμένου να αποτελέσουν ένα πρώτο εφόδιο για τους μαθητές που φέτος θα ξεκινήσουν την Γ’ Λυκείου, αλλά και για όλους εκείνους που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια. Τους ευχαριστούμε πολύ και τους ευχόμαστε ολόψυχα καλή σταδιοδρομία.

Οι ερωτήσεις που τέθηκαν στους μαθητές του φροντιστηρίου ΘΕΜΕΛΙΟ είναι οι εξής:

1.Θέλω να μου πεις τα πρώτα σου συναισθήματα με το που είδες τους βαθμούς;

2.Πιστεύεις πως οι κόποι σου ανταμείφθηκαν με το σημερινό αποτέλεσμα;

3.Έχεις κάποια ιδιαίτερη σχολή σε προτίμηση που θα δηλώσεις;

4.Πόσο δύσκολη ήταν η προετοιμασία; Πότε άρχισε ουσιαστικά;

5.Πως φαντάζεσαι το μέλλον σου μετά από αυτή την επιτυχία

6.Και τώρα τα μυστικά σου… Ποιο το μυστικό της επιτυχίας; Ποια η συμβουλή σου στην επόμενη Γ Λυκείου του 2016-2017 που άρχισε πριν από λίγες μέρες;

Και εκείνοι μας είπαν:

πανος κολιοςΠΑΝΟΣ ΚΟΛΙΟΣ (ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) ΜΟΡΙΑ 18987

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 19,9, ΦΥΣΙΚΗ 20, ΧΗΜΕΙΑ 20, ΕΚΘΕΣΗ 15,1

 

  1. Θέλω να μου πεις τα πρώτα σου συναισθήματα με το που είδες τους βαθμούς.

Ευχαρίστηση για τους βαθμούς στα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία και ενόχληση για τον βαθμό στην Έκθεση.

  1. Πιστεύεις πως οι κόποι σου ανταμείφθηκαν με το σημερινό αποτέλεσμα;

Σε μεγάλο βαθμό, ναι.

  1. Έχεις κάποια ιδιαίτερη σχολή σε προτίμηση που θα δηλώσεις;

Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς (ΕΜΠ).

  1. Πόσο δύσκολη ήταν η προετοιμασία; Πότε άρχισε ουσιαστικά;

Ουσιαστικά η προετοιμασία ξεκινάει στην 3η Γυμνασίου, καθώς τότε ο μαθητής της Θετικής Κατεύθυνσης οφείλει να αρχίσει να ασχολείται εντονότερα με τα Μαθηματικά, και από την 1η Λυκείου με τη Φυσική. Την Χημεία την θεωρώ ευκολότερη και συνεπώς δε νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία, αλλά συνέπεια στο μάθημα κατά τη 2α και 3η Λυκείου. Με την Έκθεση, αντιθέτως, ο μαθητής οφείλει να ασχολείται καθ’ όλη τη διάρκεια των σχολικών του χρόνων, και ιδιαίτερα από την 1η Γυμνασίου και μετά, ώστε μέχρι την 3η Λυκείου να έχει φτάσει στο επίπεδο να ανταπεξέρχεται στο μάθημα χωρίς να ακολουθεί αυστηρά σχεδιαγράμματα γράφοντας τυποποιημένες εκθέσεις.

Εξαιτίας των παραπάνω, και λόγω της δυσκολίας των Μαθηματικών 2ας Λυκείου και της χρησιμότητάς τους για την 3η, θεωρώ αυτή την τάξη και την προηγούμενή της τις δυσκολότερες και σημαντικότερες για το μαθητή της Θετικής κατεύθυνση που δίνει Μαθηματικά.

  1. Πώς φαντάζεσαι το μέλλον σου μετά από αυτή την επιτυχία;

Θα περάσω στη σχολή που επιθυμώ ή θα πάω Αγγλία, στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. Η μετέπειτα σταδιοδρομία θα εξαρτηθεί από τις επιδόσεις μου σε αυτό που θα επιλέξω.

  1. Και τώρα τα μυστικά σου… Ποιο το μυστικό της επιτυχίας; Ποια η συμβουλή σου στην επόμενη Γ΄ Λυκείου του 2016 – 2017 που άρχισε πριν από λίγες μέρες;

Ένας μαθητής που θέλει να γράψει πάνω από 18,5 στις Πανελλήνιες, στη Θετική κατεύθυνση τουλάχιστον, πρέπει να ξεκινήσει την προετοιμασία του από την 1η Λυκείου και την Γ΄ Γυμνασίου (βλέπε 4η απάντηση) και να παραμείνει συνεπής στις υποχρεώσεις του σε Χημεία, Έκθεση και δίνοντας βάση σε Μαθηματικά, Φυσική σε βαθμό τον οποίο ο ίδιος καθορίζει ανάλογα με το πόσο καλός είναι σε καθένα εκ των δύο.

Στον μαθητή Θετικής κατεύθυνσης, ο οποίος ξεκινά την Γ΄ Λυκείου έχοντας κάνει τα παραπάνω, έχω να πω ότι αυτή η χρονιά θα είναι αρκετά ευκολότερη από τις προηγούμενες και απλά πρέπει να βρει τον ρυθμό διαβάσματος που τον βολεύει και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του, παραμένοντας πιστός στο πρόγραμμά του καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς και δίνοντας λίγο μεγαλύτερη έμφαση στα Μαθηματικά, λόγω της ιδιαίτερης δυσκολίας τους. Ο μαθητής αυτός να θυμάται, ότι το να λύνεις μια άσκηση είναι τελείως διαφορετικό από το να παίρνεις όλες τις μονάδες που αντιστοιχούν σε αυτή.

Στο μαθητή Θετικής, ο οποίος ξεκινά την Γ΄ Λυκείου χωρίς να έχει πράξει αυτά, προτείνω να ασχοληθεί αρκετά με τη Χημεία, καθώς γράφει με σχετική ευκολία 18 – 19, αν είναι σοβαρός, και να μάθει καλά τα σχεδιαγράμματα της Έκθεσης και τον τρόπο που γίνεται η περίληψη, ώστε να διασφαλίσει το 16. Στη Φυσική να γνωρίζει εξαιρετικά τους τύπους καθώς και το πότε χρησιμοποιούνται. Έτσι, μπορεί να βγάλει μέχρι και το 80% των θεμάτων, τσιμπώντας παράλληλα μόρια και από τα άλλα θέματα. Στα Μαθηματικά να ασχοληθεί με τις βασικές ασκήσεις των κεφαλαίων και να τελειοποιηθεί σε αυτές χωρίς να προχωρήσει σε βάθος αν δεν γράφει πάνω από 16. Έτσι, μπορεί να γράψει μέχρι και 17.500 μόρια με το φετινό σύστημα.

 

γιάννης μπουγατιωτηςΜΠΟΥΓΑΤΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) ΜΟΡΙΑ 18544

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 18,3,   ΑΟΘ 19,5,    ΑΕΠΠ 19,5,    ΕΚΘΕΣΗ 16,7

  1. Δεν μπορώ να πω ότι δεν ένιωσα τεράστια χαρά και ικανοποίηση αλλά το συναίσθημα που ήταν το πιο έντονο ήταν αυτό της επιβεβαίωσης. Επιβεβαίωση αφενός του κόπου και του μόχθου και αφετέρου των προβλέψεων που κάναμε μέχρι να ανακοινωθούν και επίσημα τα αποτελέσματα . Παράλληλα ,όμως, επειδή ανακοινώνονται και τα αποτελέσματα των φίλων και συμμαθητών, δημιουργούνται ακόμη αντίθετα συναισθήματα αυτά της χαράς και της λύπης για τις επιτυχίες και αποτυχίες που προκύπτουν.
  2. Σύμφωνα με το αποτέλεσμα οι κόποι μου ανταμείφθηκαν πλήρως. Σε ένα γενικότερο πλαίσιο βέβαια θα μπορούσα να πω ότι η ικανοποίηση έρχεται όχι μόνο ανάλογα με το αποτέλεσμα αλλά και σε συνάρτηση με την προσπάθεια που κατέβαλε ο μαθητής.
  3. Ο στόχος μου είναι το τμήμα Οικονομικής Επιστήμης του ΟΠΑ(πρώην ΑΣΟΕΕ)
  4. Όσον αφορά την προετοιμασία είναι προφανές ότι υπάρχει ένα σημαντικό στοιχείο δυσκολίας. Χρειάζεται επιμονή και υπομονή καθώς και συγκέντρωση κατά την διάρκεια της χρονιάς προς τις Πανελλήνιες .Κατά την άποψη μου η προετοιμασία αρχίζει εάν όχι από το Δημοτικό τότε από το Γυμνάσιο . Έτσι στο πέρασμα προς το Λύκειο ο μαθητής έχει μάθει ουσιαστικά τον τρόπο διαβάσματος και απλούστατα από την αρχή μέχρι και το τέλος επεκτείνει τις γνώσεις του και τα εργαλεία δουλείας του.
  5. Νομίζω ότι η επιτυχία ή αποτυχία στις πανελλήνιες δεν προδικάζει την επιτυχία ή αποτυχία στο μέλλον. Αν ήθελα να πω κάτι ,ίσως και βραχυπρόθεσμο, για το μέλλον είναι η απόκτηση γνώσεων πάνω σε μια επιστήμη τρομερού ενδιαφέροντος και σημασίας για την εποχή. Από την άλλη με ανησυχούν –όχι τρομοκρατούν- οι συνθήκες και οι όροι που θα διαμορφωθούν στο μέλλον. Όπως και να έχει θέλω να ελπίζω ότι θα αλλάξουμε τα δεδομένα ώστε να μπορέσω να ασχοληθώ με την ακαδημαϊκή καριέρα για την οποία ενδιαφέρομαι.
  6. Επειδή και εμείς ψάχναμε την χρονιά πριν δώσουμε ‘tips’ ή αλλιώς μυστικά για τις πανελλήνιες εγώ θα προτείνω έναν λίγο διαφορετικό τρόπο διαβάσματος, με τον οποίο πορεύτηκα την χρονιά της προετοιμασίας. Πάντα άκουγα χαμηλή –και χαλαρή- μουσική την ώρα που διάβαζα κυρίως σε μαθήματα όπως μαθηματικά και Α.Ε.Π.Π τα οποία είναι λιγότερο θεωρητικής φύσης. Κατά το απογευματινό διάβασμα και ανάλογα το καθημερινό ωράριο συντονιζόμουν σε ραδιοφωνικές εκπομπές (προσωπικά άκουγα την εκπομπή του κ. Μπογιόπουλου και κ. Κοττάκη), έτσι ώστε να συμβαδίζω με την εξωτερική πραγματικότητα ,την οποία δυστυχώς τείνουμε να αγνοήσουμε παντελώς κατά την διάρκεια των Πανελληνίων. Τέλος θα συμβούλευα να υπάρχει ένα μέτρο τόσο στο διάβασμα όσο και στις εξόδους, και να υπάρχει μια κλιμάκωση του διαβάσματος όσο πλησιάζουν οι εξετάσεις. Θέλω να ευχηθώ στα παιδιά που μας διαδέχονται καλή επιτυχία και να τους θυμίσω, όπως άλλωστε μεταφέρθηκε και σε εμάς, ότι οι Πανελλήνιες εξετάσεις είναι ο πρώτος μεγάλος αγώνας της ζωής όχι όμως ο τελευταίος ,για αυτό βλέπουμε την προσπάθειά μας με αισιοδοξία προτάσσοντας πάντοτε την αγωνιστικότητά μας!

 

 

γιάννης αθανασιαδηςΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ (ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) ΜΟΡΙΑ 17259

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 16,1, ΦΥΣΙΚΗ 17,8, ΧΗΜΕΙΑ 19,7, ΕΚΘΕΣΗ 16

  1. Με το που είδα τους βαθμούς ένιωσα μεγάλη ανακούφιση και χαρά επειδή ήξερα ότι όλη αυτή η διαδικασία τελείωσε.
  2. Πιστεύω ότι οι κόποι μου ανταμείφθηκαν πλήρως αφού λογικά περνάω στη σχολή που θέλω να θέσω ως πρώτη επιλογή.
  3. Ναι, το Φυσικό Αθήνας. Ήθελα από πολύ μικρός να ασχοληθώ με τις θετικές επιστήμες. Η Φυσική έγινε η πρώτη επιλογή μου τα τελευταία χρόνια, αφού τότε άρχισα να γνωρίζω πιο ουσιαστικά το περιεχόμενό της. Έχω ακούσει ότι είναι δύσκολη σχολή, αλλά είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρω.
  4. Η προετοιμασία ήταν αρκετά δύσκολη, αφού για πρώτη φορά έπρεπε να μπω σε ένα τόσο αυστηρό πρόγραμμα, που αφήνει στο μαθητή ελάχιστο ελεύθερο χρόνο, τον οποίο δυσκολεύεται να τον αξιοποιήσει δημιουργικά. Δε νομίζω ότι υπήρξε συγκεκριμένο σημείο στο οποίο ως μαθητής είπα ότι τώρα ξεκινά η προετοιμασία.
  5. Δε νομίζω ότι υπάρχει κάποιο μαγικό μυστικό για την επιτυχία. Σίγουρα όμως πρέπει να καλυφθούν γρήγορα τα όποια κενά από τις προηγούμενες τάξεις, καθώς και να οργανώσουν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται το χρόνο τους.
  6. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου στο μέλλον, παρ’ όλα αυτά θα ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου μεταπτυχιακά.

 

 

τάσος ζούβελοςΖΟΥΒΕΛΟΣ ΤΑΣΟΣ (ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) ΜΟΡΙΑ 15911 (εκκρεμεί ο βαθμός του σχεδίου όπου αρίστευσε)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 15,9,  ΦΥΣΙΚΗ 17,2,  ΧΗΜΕΙΑ 18,1, ΕΚΘΕΣΗ 12

1) Τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα. Από τη μια η ανακούφιση του επιθυμητού αποτελέσματος και από την άλλη η ανασφάλεια για την ισχύ του.

2)  Σε μεγάλο βαθμό, καθώς δεν ικανοποιήθηκε το απόλυτο των προσδοκιών μου.

3)  Κάθε σχολή έχει την ιδιαιτερότητα της. Τεχνοκρατικά μιλώντας, δεν επέλεξα κάποια «ιδιαίτερη» σχολή, καθώς θεωρώ ότι οι κλασικές σπουδές είναι η καλύτερη βάση για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.

4) Θεωρώ ότι ένας συνειδητοποιημένος μαθητής προσπαθεί συστηματικά σε όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας ασχέτως αν υπάρχουν περίοδοι αυξημένου η μειωμένου διαβάσματος. Προσωπικά, ήταν ίσως η πιο δύσκολη δοκιμασία που έχω αντιμετωπίσει στην μέχρι τώρα ζωή μου. Όχι μόνο για τις ατελείωτες ώρες μελέτης και παρακολούθησης, αλλά και για τα ανεξίτηλα συναισθήματα του άγχους και της ανασφάλειας.

5) Γεμάτο νέες εμπειρίες.

6) Δεν υπάρχει μυστικό για την επιτυχία. Αν υπήρχε, όλοι θα το εφαρμόζαμε. Κάθε άτομο προσπαθεί με διαφορετικό τρόπο και έχει διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων. Ωστόσο υπάρχει ένα κοινό σημείο αναφοράς και αφορά το ζήλο που έχει ο κάθε μαθητής να επιτύχει το στόχο του ανεξάρτητα από τις θυσίες που ενδέχεται να κάνει και τις δυσκολίες που πρόκειται να αντιμετωπίσει.

 

 

Εύα ΚουρουνηΚΟΥΡΟΥΝΗ ΕΥΑ (ΘΕΩΡΗΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ) ΜΟΡΙΑ 15680

ΑΡΧΑΙΑ 13,3, ΙΣΤΟΡΙΑ 17,3,   ΛΑΤΙΝΙΚΑ 17,   ΕΚΘΕΣΗ 16,1

1.Λοιπον, η αλήθεια είναι ότι μόλις είδα τους βαθμούς μου ένιωσα περίεργα γιατί δεν πίστευα ότι είχα γράψει τόσο. Υπήρξαν κάποια μαθήματα που πήγα μέτρια και κάποια που πήγα πολύ καλύτερα.. Πλέον νιώθω χαρούμενη που μέσα από την όλη προσπάθεια που έκανα, προέκυψε ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα.

2.Εν μέρει ανταμείφτηκαν οι κόποι μου γιατί οι βαθμοί ήταν καλοί.. Ωστόσο η βαθμολογία διαμορφώνεται κυρίως από το διάβασμα αλλά και από το άγχος των μαθητών… το οποίο είναι .. πολύ και η επιρροή του μεγάλη.

3.Η σχολή που θέλω να δηλώσω κυρίως είναι η Ψυχολογία. Μου αρέσει εδω και τουλάχιστον 3 χρόνια και αυτός ήταν ο αρχικός μου στόχος. Εκτός όμως από Ψυχολογία με ενδιαφέρει ιδιαίτερα και η φιλολογία και αυτό προέκυψε στη μέση της χρονιάς από τις καθηγήτριες μου οι οποίες κυριολεκτικά με έκαναν να αγαπήσω τα φιλολογικά μαθήματα.

4.Η προετοιμασία δεν ήταν απλά δύσκολη.. ήταν και επίπονη όχι μόνο για εμένα αλλά για όλους όσους προσπάθησαν και πάλεψαν.. Βέβαια, τα θερινά μαθήματα ήταν τα καλύτερα γιατί ήταν στην αρχή και δεν υπήρχε ιδιαίτερο άγχος , απαιτούσε όμως διάβασμα και ορισμένες θυσίες. Η ουσιαστική όμως διαδικασία και προσπάθεια ξεκίνησε μετά τα Χριστούγεννα διότι τότε άρχισαν οι επαναλήψεις, το ”τρέξιμο” , το άγχος ,τα εντατικά διαγωνίσματα και το ακατάπαυστο διάβασμα.

5.Η αλήθεια είναι πως αυτό που κατάφερα οφείλεται σε μένα, στους γονείς μου ,οι οποίοι ήταν δίπλα μου και φυσικά στους καθηγητές μου οι οποίοι με στήριζαν και πίστεψαν σε’ μένα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες και φυσικά το διάβασμα και η θέληση ήταν που βοήθησαν ώστε να προκύψει αυτή η αξιοπρεπής βαθμολογία. Τώρα, στα παιδιά που ξεκινάνε αυτή τη διαδικασία το μόνο που έχω να πω είναι να διαβάζουν και να έχουν υπομονή και επιμονή..και φυσικά όταν πλησιάζει ο καιρός να αποβάλλουν το άγχος γιατί δυστυχώς το άγχος μπορεί να καταστρέψει την όλη προσπάθεια που έχουν κάνει..

6.Το μέλλον μου όπως και όλων των άλλων παιδιών στον επαγγελματικό τουλάχιστον τομέα είναι αβέβαιο. Το σίγουρο πάντως είναι πως μέσα από αυτή τη διαδικασία η οποία είναι δύσκολη βγήκα πιο δυνατή, γεγονός που θα με βοηθήσει να αντιμετωπίσω στο μέλλον ισάξιες ή και πιο δύσκολες καταστάσεις.

 

themelio_banner - mesa

—–

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter