Επιστολή Γ. Πατούλη στον υπουργό Μεταφορών για την άμεση αποκατάσταση της βλάβης στις άδειες οδήγησης

Γ. Πατούλης: «Προτεραιότητά μας η ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και η εξυπηρέτηση των αναγκών τους. Επιτακτική η ανάγκη να εκσυγχρονιστεί άμεσα το απαρχαιωμένο μηχανογραφικό σύστημα, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ψηφιακής διοίκησης»

Με αφορμή τη βλάβη που προκλήθηκε, την Τρίτη 11 Αυγούστου, στο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα καταχωρήσεων αδειών οδήγησης και αδειών κυκλοφορίας (G-link) που λειτουργεί με ευθύνη των Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών και η οποία δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα, ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης απέστειλε σχετική επιστολή στον υπ. Μεταφορών Κ. Καραμανλή. 

Στην επιστολή ο κ. Πατούλης επισημαίνει πως η αύξηση των περιστατικών βλαβών στο σύστημα το τελευταίο διάστημα, «αναδεικνύει για άλλη μία φορά την επιτακτική ανάγκη να εκσυγχρονιστεί άμεσα το απαρχαιωμένο αυτό μηχανογραφικό σύστημα» και προσθέτει: «Προοπτική για την οποία πιστεύω ειλικρινά ότι όλοι εργαζόμαστε καθημερινά με διάλογο και συνέργειες που μοναδικό σκοπό έχουν να πετύχουμε λιγότερη γραφειοκρατία, λιγότερες καθυστερήσεις διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, ένα αδιάβλητο και αποτελεσματικό τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας». 

Στη συνέχεια ο κ. Πατούλης υπογραμμίζει πως η συνεργασία της Περιφέρειας με το υπουργείο έχει πολύ θετικά και απτά αποτελέσματα, επικαλούμενος τη θεσμοθέτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης η οποία, όπως αναφέρει, «ενίσχυσε τη διαφάνεια έναντι φαινομένων διαφθοράς και απάλλαξε από το «βραχνά» της πολύμηνης αναμονής χιλιάδες οδηγούς, νέους και παλαιούς». «Θυμίζω το χάος που προκλήθηκε στις Διευθύνσεις Μεταφορών και την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες συμπολίτες από τη συσσώρευση 100.000 και πλέον εκκρεμών υποθέσεων αδειών οδήγησης με αποκλειστική ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης και Περιφερειακής Αρχής. Το βαρύ αυτό φορτίο, ως νέα Διοίκηση, μεριμνήσαμε να αντιμετωπιστεί σε χρόνο ρεκόρ με την καταλυτική συνδρομή των στελεχών της Περιφέρειας Αττικής» τονίζει ο κ. Πατούλης. 

 Καταλήγοντας στην επιστολή ο Περιφερειάρχης τονίζει ότι προτεραιότητα της Περιφερειακής διοίκησης είναι «να ελαχιστοποιηθεί, όσο είναι δυνατόν και θεσμικά εφικτό, η επαφή του πολίτη με το «γκισέ» μέσω της ψηφιοποίησης υπηρεσιών και να βάλουμε οριστικό τέλος σε φαινόμενα παρανομίας, διαφθοράς και συγκάλυψης» και επισημαίνει πως η Περιφέρεια θα συμβάλλει «για την απόκτηση ενός σύγχρονου, αξιόπιστου ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος για τον τομέα των μεταφορών που να υπηρετεί και εξυπηρετεί έγκαιρα και αποτελεσματικά τις ανάγκες των πολιτών».

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Πατούλη

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ  
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ  ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ                Αθήνα, 14/08/2020
Ταχ. Δ/νση: Λ. Συγγρού 15 – 17 Ταχ. Κώδικας:  117 43, Αθήνα  Τηλ.: 2132063750 Fax:  2106984182 E-mail: gperatt@patt.gov.gr Ιστοσελίδα: www.patt.gov.grΠρος: Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Α. Καραμανλή Κοιν.: Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Ιωάννη Κεφαλογιάννη Κοιν: Γενικό γραμματέα Μεταφορών  κ. Σταθόπουλο Νικόλαο   


Θέμα: Βλάβη στο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα καταχωρήσεων αδειών οδήγησης και αδειών κυκλοφορίας (G-link)

Αξιότιμε κ. Υπουργέ, 

Το τελευταίο διάστημα αυξάνονται ανησυχητικά τα περιστατικά βλαβών στο κεντρικό πληροφοριακό σύστημα καταχωρήσεων αδειών οδήγησης και αδειών κυκλοφορίας (G-link) που λειτουργεί με ευθύνη των Υπηρεσιών του Υπουργείου του οποίου προΐστασθε. Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η σοβαρή εμπλοκή του συστήματος από τις 11 Αυγούστου 2020, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αποκατασταθεί η βλάβη, με συνέπεια την ταλαιπωρία χιλιάδων συναλλασσόμενων πολιτών, με τις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών όλης της χώρας.

Δυστυχώς αναδεικνύεται για άλλη μία φορά η επιτακτική ανάγκη να εκσυγχρονιστεί άμεσα το απαρχαιωμένο αυτό μηχανογραφικό σύστημα. Να γίνει πιο αξιόπιστο και δυσλειτουργικό, ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της ψηφιακής διοίκησης. Προοπτική για την οποία πιστεύω ειλικρινά ότι όλοι εργαζόμαστε καθημερινά με διάλογο και συνέργειες που μοναδικό σκοπό έχουν να πετύχουμε λιγότερη γραφειοκρατία, λιγότερες καθυστερήσεις διασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, ένα αδιάβλητο και αποτελεσματικό τρόπο εξυπηρέτησης των συμπολιτών μας. 

Η θεσμοθέτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης αποτέλεσε χειροπιαστό παράδειγμα της συνεργασίας μας που ενίσχυσε τη διαφάνεια έναντι φαινομένων διαφθοράς και απάλλαξε από το «βραχνά» της πολύμηνης αναμονής χιλιάδες οδηγούς, νέους και παλαιούς. Θυμίζω το χάος που προκλήθηκε στις Διευθύνσεις Μεταφορών και την απίστευτη ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες συμπολίτες από τη συσσώρευση 100.000 και πλέον εκκρεμών υποθέσεων αδειών οδήγησης με αποκλειστική ευθύνη της προηγούμενης Κυβέρνησης και Περιφερειακής Αρχής. Το βαρύ αυτό φορτίο, ως νέα Διοίκηση, μεριμνήσαμε να αντιμετωπιστεί σε χρόνο ρεκόρ με την καταλυτική συνδρομή των στελεχών της Περιφέρειας Αττικής. 

Αξιότιμε Υπουργέ, 

Αταλάντευτη θέση της Περιφερειακής Αρχής είναι να ελαχιστοποιηθεί, όσο είναι δυνατόν και θεσμικά εφικτό, η επαφή του πολίτη με το «γκισέ» μέσω της ψηφιοποίησης υπηρεσιών, της απλούστευσης διοικητικών διαδικασιών, της υπέρβασης γενικότερα γραφειοκρατικών εμποδίων. Να βάλουμε οριστικό τέλος σε φαινόμενα παρανομίας, διαφθοράς και συγκάλυψης. Στην κατεύθυνση αυτή, είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε με κάθε πρόσφορο τρόπο για την απόκτηση ενός σύγχρονου, αξιόπιστου ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος για τον τομέα των μεταφορών που να υπηρετεί και εξυπηρετεί έγκαιρα και αποτελεσματικά τις ανάγκες των πολιτών. 

Με εκτίμηση,

Γιώργος Πατούλης

Περιφερειάρχης Αττικής