Πρόταση Γιώργου Δημαρά Περιφερειακού Συμβούλου Αττικής για περιμετρική γραμμή μετρό

Στο προταθέν για διαβούλευση ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ «2021» προβλέπονται νέες μελλοντικές επεκτάσεις του ΜΕΤΡΟ. Οι προβλεπόμενες επεκτάσεις είναι νέες γραμμές ακτινωτά διατεταγμένες από το κέντρο προς την περιφέρεια ή είναι επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών.
Αυτό που λείπει στην Αττική είναι μια περιμετρική γραμμή που θα περνάει από τα κεντρικά σημεία των περιμετρικών πόλεων-Δήμων.
Οι υφιστάμενες γραμμές ακολουθούν κυρίως οδικούς άξονες και δεν περνούν από τα κέντρα των πόλεων, έτσι οι κάτοικοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν άλλο μέσο μετακίνησης προς τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ και συνήθως χρησιμοποιούν το Ι.Χ αυτοκίνητο, επιβαρύνοντας τον κυκλοφοριακό φόρτο και προσθέτοντας ρύπους στην πόλη.
Η μεγαλύτερη σε μήκος από τις νέες προβλεπόμενες γραμμές ΜΕΤΡΟ ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και οι νέοι σταθμοί θα είναι πάλι έξω από τα κέντρα των πόλεων.
Έτσι μια σειρά περιμετρικών Δήμων όπως η Καλλιθέα , η Νέα Σμύρνη, η Καισαριανή, ο Χολαργός, η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι, η Ν. Φιλαδέλφεια , οι Άγιοι Ανάργυροι κ.λ.π. θα στερούνται σταθμών ΜΕΤΡΟ στα πιο κεντρικά και πυκνοδομημένα σημεία τους.
Η έλλειψη περιμετρικής γραμμής ΜΕΤΡΟ κάνει πιο χρονοβόρες και ενεργοβόρες τις μετακινήσεις. Για παράδειγμα για να μετακινηθεί κάποιος με ΜΕΤΡΟ

από τη πλατεία Χαλανδρίου στη γειτονική Καλογρέζα θα χρειάζεται να πάει με Ι.Χ. ή άλλο μέσο σ΄ ένα σταθμό και στη συνέχεια στην οδό Πανεπιστημίου για να γυρίσει στη Ν. Ιωνία και από εκεί πάλι να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μεταφοράς.
Εάν δεν γίνει η πρόβλεψη για περιμετρική γραμμή ΜΕΤΡΟ στο ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ η Αθήνα και οι περιμετρικοί Δήμοι θα συνεχίσουν να δέχονται τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις από τα ρυπαίνοντα οχήματα. Όσα λέγονται για βιώσιμη κινητικότητα θα μένουν λόγια κενά περιεχομένου.
Η περιμετρική γραμμή πρέπει να σχεδιαστεί τώρα και να περιλαμβάνεται στο ρυθμιστικό σχέδιο, έστω και εάν καθυστερήσει η κατασκευή της, η χάραξη της πρέπει να ληφθεί υπ΄ όψιν στη μελέτη και των άλλων προβλεπόμενων επεκτάσεων του ΜΕΤΡΟ γιατί θα συνδέεται με αυτές.
Επειδή η επόμενη τροποποίηση του ρυθμιστικού σχεδίου θα γίνει μετά από δεκαετίες είναι απόλυτη ανάγκη να κινηθούν ΤΩΡΑ οι περιφερειακοί σύμβουλοι, οι δήμαρχοι ,οι παρατάξεις, οι σύλλογοι και οι πολίτες για να περιληφθεί η περιμετρική γραμμή ΜΕΤΡΟ στο ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ που προβλέπεται σε λίγους μήνες να κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή .
Για να δοθεί μια εικόνα και να κατανοηθεί καλύτερα σχεδιάστηκε μια ενδεικτική χάραξη της προτεινόμενης γραμμής ΜΕΤΡΟ .

ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΗΜΑΡΑΣ
Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής
ΑΤΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ