Γονείς & Εκπαιδευτικοί για τις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Μαθητών και την Κάλυψη των Κενών στην Παράλληλη Στήριξη

%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%ba%ce%bb%ce%ae%cf%82-%ce%b1%ce%b3%ce%af%ce%b1-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%85%ce%ae-%cf%87%ce%b1%ce%bb%ce%ac%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%b9-%ce%b5%ce%bd%cf%89

 

ΕΝΩΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ            ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠ/ΚΩΝ Π.Ε.

      ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ                             “Ο ΠΕΡΙΚΛΗΣ”

                                                          5 Νοεμβρίου 2016

 

Ανακοίνωση Για τις Eιδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Μαθητών και

Κάλυψη των Κενών στην Παράλληλη Στήριξη

Συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας είναι να παρέχει μόρφωση και ίσες ευκαιρίες σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά. Οφείλει να διασφαλίζει στα παιδιά με διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευσή τους και πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους στη γνώση, στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, στην αλληλοαποδοχή τους με το κοινωνικό σύνολο και στην ομαλή κοινωνική εξέλιξή τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα υγιές, δημιουργικό και ήρεμο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές.

 

Στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς  υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές  διαταραχές (φάσμα αυτισμού), κινητικές ή άλλες ιδιαιτερότητες, κ.α., οι οποίοι έχουν διάγνωση από τα ΚΕΔΔΥ. Ο Νόμος 3699/2008 (ΦΕΚ 199/02-10-2008) ρητά αναφέρει ότι στους μαθητές αυτούς θα πρέπει να παρέχεται Παράλληλη Στήριξη-συνεκπαίδευση από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής ή κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης. Η Παράλληλη Στήριξη είναι ατομική, ονομαστική και για τον λόγο αυτό προσλαμβάνεται ένας εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής αποκλειστικά για κάθε συγκεκριμένο μαθητή και παρέχει πλήρη κάλυψη σύμφωνα με την αντίστοιχη γνωμάτευση των ΚΕΔΔΥ.

 

Για άλλη μια φορά όμως, η Πολιτεία, δέσμια των μνημονιακών πολιτικών, δεν καλύπτει τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με την πληρότητα και την επάρκεια που απαιτείται με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διογκώνεται για τα παιδιά αυτά – με αρνητικό αντίκτυπο και στους συμμαθητές τους – ενώ παράλληλα πλήττεται η εύρυθμη λειτουργία όλης της σχολικής κοινότητας.  Πρόκειται στην ουσία για μια από τις όψεις της σταδιακής και μεθοδευμένης απόσυρσης της Πολιτείας από την υποχρέωσή της να παρέχει το αγαθό της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας  με την υπόμνηση  προς τον πληθυσμό που πλήττεται ότι δεν είναι δική της ευθύνη  αλλά μία δυνατότητα ή μη του καθενός που αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Συγκεκριμένα :

 

  • Παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις στην έκδοση των διαγνώσεων από τα ΚΕΔΔΥ, που σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάνουν και τα 2-3 έτη.
  • Οι ανάγκες-αιτήσεις της Α΄Βάθμιας Εκπαίδευσης μόνο στη Β΄ Αθήνας, βάσει των σχετικών διαγνώσεων-εγκρίσεων των ΚΕΔΔΥ, ανέρχονται σε 305 μαθητές που χρήζουν παροχής παράλληλης στήριξης. Το ΥΠΠΕΘ ενέκρινε μόνο 130 αιτήσεις αποκλείοντας τα υπόλοιπα 175 παιδιά με διαγνώσεις από το δικαίωμα τους στη παροχή παράλληλης στήριξης, με άγνωστα μέχρι στιγμής κριτήρια.
  • Προσέλαβαν μόνο 47 αναπληρωτές – δασκάλους & νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής, μοιράζοντας ένα δάσκαλο για 2, 3 ακόμα και 4 παιδιά ή ακόμα και σε διαφορετικά σχολεία. Παράλληλα προβλέπουν την κάλυψη ωρών Παράλληλης Στήριξης που έχει ορίσει το ΚΕΔΔΥ από εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, οι οποίοι δεν έχουν την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση.

 

Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, δεκάδες παιδιά θα μοιραστούν ως “αναλογικά κλάσματα” στους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής και στους μη επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς της Γενικής Αγωγής και φυσικά δεκάδες γονείς θα αναγκαστούν να καταφύγουν στην ιδιωτική Παράλληλη Στήριξη, εφόσον η οικονομική τους κατάσταση το επιτρέπει, και να προσλάβουν ιδιώτη εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής.

 

Διεκδικούμε κάθε παιδί να έχει τον δικό του δάσκαλο, χωρίς εκπτώσεις. Ζητάμε από την Πολιτεία να πράξει αυτά που δικαιούνται τα παιδιά μας, τα οποία προβλέπει η νομοθεσία και τα τελευταία χρόνια δεν εφαρμόζονται. Να πάψουν να μας εμπαίζουν.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

  • Εδώ και τώρα, ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗ κάλυψη των αναγκών ΟΛΩΝ των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, με προσλήψεις δασκάλων Ειδικής Αγωγής για παράλληλη στήριξη. Ένας εκπαιδευτικός για κάθε μαθητή που τον δικαιούται.
  • Με ταχύτητα και χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις να γίνονται οι διαγνώσεις από τα ΚΕΔΔΥ
  • Να μην μείνει κανένα παιδί παραμελημένο και απομονωμένο και κανένας γονέας εγκαταλελειμμένος.

 

ΚΑΛΟΥΜΕ :

  • Τους Γονείς παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να καταγγείλουν εγγράφως την έλλειψη πλήρους παράλληλης στήριξης που δικαιούται το παιδί τους και τους Συλλόγους Γονέων να στηρίξουν τον αγώνα των γονέων αυτών.
  • Τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Διευθυντή Εκπαίδευσης και Σχολικούς Συμβούλους Γενικής και Ειδικής Αγωγής)

να μην αντιμετωπίσουν τα παιδιά μας σαν κλάσματα κατανέμοντας τις ώρες παράλληλης στήριξης των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες σύμφωνα με λογιστική λογική.

  • ΟΛΟΥΣ τους Γονείς και Εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στις κοινές δράσεις των Ενώσεων Γονέων και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Περικλής».

 

ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ