Προτάσεις της Ένωσης για το Μαθητικό Φεστιβάλ

Καταθέτουμε προτάσεις της Ένωσης αναφορικά με τη διενέργεια του Μαθητικού Φεστιβάλ (Συνάντηση Μαθητικής Δημιουργίας) . Οι προτάσεις αυτές προέρχονται από προτάσεις που κατατέθηκαν και συζητήθηκαν στην αποτίμηση του μαθητικού φεστιβάλ που έγινε  με τους Συλλόγους Γονέων των Σχολείων, τους αντιπροσώπους μας  αλλά και με παλαιά μέλη της Ένωσης, που μοιράστηκαν μαζί μας την εμπειρία και τις ιδέες τους:

  1. Επιμήκυνση της περιόδου :H επιμήκυνση της χρονικής διάρκειας του φεστιβάλ κρίνεται ως αναγκαία, προκειμένου να «ελαφρύνει» το ημερήσιο πρόγραμμα και να «σπάει» το πρόγραμμα σε περισσότερες μέρες. Έτσι θα δοθεί η ευκαιρία σε περισσότερους (γονείς-παιδιά) να επισκέπτονται τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων.
  2. Ώρα έναρξης των παρουσιάσεων :Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να προσέρχονται όταν η ώρα εκκίνησης είναι εντός του εργασιακού τους ωραρίου. Η ώρα εκκίνησης για τις καθημερινές θα πρέπει να είναι από τις 18:15 και μετά. Αυτό σχετίζεται και με την επιμήκυνση της περιόδου διενέργειας του φεστιβάλ.
  3. Σχεδιασμός του προγράμματος :Σχετίζεται με την επιμήκυνση και την ώρα έναρξης των παρουσιάσεων. Οι παρουσιάσεις των νηπιαγωγείων και μικρών τάξεων του Δημοτικού προτείνουμε να προηγούνται. Οι θεατρικές παραστάσεις των Λυκείων , που φέτος θα είναι και λιγότερες λόγω των  διαλυκειακών ομάδων που έχουν δημιουργηθεί,  θα ήταν καλό να μπουν Σάββατο βράδυ ώστε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση.   Σχετίζεται και με τη «φιλοξενία» παρουσιάσεων από άλλους Δήμους.

Να γίνονται οπωσδήποτε τελικές πρόβες στο χώρο της τελικής παρουσίασης, ιδανικά με μουσική και φωτισμό ώστε τα παιδιά να «γνωρίζουν» από πριν το χώρο που θα δοθεί η παράσταση.

Επιπλέον θα ήταν σκόπιμο να γίνει «πλέξιμο» των δραστηριοτήτων που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ (σχετίζεται και με την επιμήκυνση του). Για παράδειγμα 3 θεατρικά στη σειρά είναι αρκετά κουραστικά – πρέπει έγκαιρα να γνωρίζουμε τις συμμετοχές και να προσπαθήσουμε να οργανώσουμε ένα πρόγραμμα που θα εναλλάσσονται οι παρουσιάσεις.

Τέλος σχετικά με το σχεδιασμό του προγράμματος θα ήταν ίσως χρήσιμο να εξετάσουμε τη δυνατότητα οι χοροί να μη γίνονται 2 συνεχόμενες μέρες (όπως πολύ εύστοχα πραγματοποιήθηκε πέρσι) αλλά να ξεκινάμε με χορούς όπου και δεδομένου ότι μαζεύεται πολύς κόσμος θα μπορούν να «διαφημιστούν» και οι δράσεις της εβδομάδας που ακολουθεί και να κλείνει με χορούς.

  1. «Φιλοξενία» στο φεστιβάλ μας : Πέρυσι με πρόταση της Ένωσης φιλοξενήθηκε στο φεστιβάλ θεατρική ομάδα από την αδελφοποιημένη πόλη της Γεροσκήπου. Με πρωτοβουλία της Ενωσης , οι μαθητές της Γεροσκήπου επισκέφθηκαν Λύκειο της πόλης μας (3ο ΓΕΛ) , ήρθαν σε επαφή με τους μαθητές των σχολείων μας, είδαν τις εγκαταστάσεις των ελληνικών σχολείων και έγινε σύγκριση με τις δικές τους. Θεωρούμε ότι το εγχείρημα κρίνεται ως θετικό και απέκτησε νόημα και ο θεσμός της αδελφοποίησης.

Προτείνουμε:

  • Τη συνέχιση αυτής της πρωτοβουλίας (και μάλιστα με ταυτόχρονη προβολή μέσω τεχνολογίας και στο Δήμο Γεροσκήπου με ζωντανή σύνδεση σε γιγαντοοθόνη σε σημείο που θα επιλεγεί)
  • Να εξεταστεί το εάν και οι δικοί μας μαθητές θα μπορούσαν να φιλοξενηθούν και να παρουσιάσουν την παράστασή τους στη Γεροσκήπου.
  • Με αφορμή την τραγωδία στη Μάνδρα, υπήρξε η πρόταση από συλλόγους μας να φιλοξενήσουμε τη «δουλειά» μαθητών από άλλους Δήμους. Συγκεκριμένα έχει προταθεί να έρθει χορωδία από Γυμνάσιο της Μάνδρας και παρουσίαση μουσικοθεατρικής παράστασης από Γυμνάσια των Μεγάρων σε συνεργασία με το Γυμνάσιο της Μάνδρας, συνολικής διάρκειας περίπου  1 ½ ώρας. Λόγω της μετακίνησης των παιδιών από μακριά, οι μοναδικές μέρες που μπορούν να γίνουν οι παρουσιάσεις αυτές είναι Σάββατο ή Κυριακή. Σε περίπτωση που προχωρήσει η πρόταση αυτή, θα καταθέσουμε ακριβή αριθμό παιδιών προκειμένου να αποφασιστεί εάν το κόστος μετακίνησης θα καλυφθεί από το Δήμο μας
  1. Ποικιλία θεατρικών έργων :Το είχαμε προτείνει και πέρυσι. Θα πρέπει να υπάρχει κάποια ποικιλία στα θεατρικά έργα που παρουσιάζονται και συνεργασία μεταξύ των θεατρολόγων. Προτείνουμε να μην παρουσιάζεται το ίδιο θεατρικό έργο από δύο διαφορετικές θεατρικές ομάδες στην ίδια περίοδο. Επίσης , επειδή κάποια θεατρικά έργα τα βλέπουμε κάθε χρόνο, καλό θα ήταν να ανανεωθεί το «ρεπερτόριο» των θεατρικών μας ομάδων.
  2. Έγκαιρη διανομή των προγραμμάτων: Θεωρούμε πολύ σημαντικό, τα προγράμματα του φεστιβάλ να μοιράζονται τουλάχιστον 10 ημέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ, προκειμένου Α. να υπάρξει ο απαραίτητος χρόνος να «συζητηθεί» στο σχολείο και στους Συλλόγους Γονέων ώστε να παρακινηθούν περισσότεροι γονείς-μαθητές να προσέλθουν και Β. να μπορέσουν να κάνουν εγκαίρως (γονείς-μαθητές) το πρόγραμμα τους
  3. Προσεκτική σύνταξη των προγραμμάτων:Πέρυσι το πρόγραμμα είχε πολλά λάθη και εκφράστηκαν πολλά παράπονα (απογοήτευση παιδιών κτλ).
  4. «Διαφήμιση» του φεστιβάλ από τον κάθε φορέα που συμμετέχει στα μέλη του και συνεργασία μεταξύ των φορέων: Ο κάθε φορέας (Ένωση και Σύλλογοι, Δήμος-Τμήμα Παιδείας ) ενημερώνει, κινητοποιεί και «διαφημίζει» το μαθητικό φεστιβάλ.Σχετίζεται με όλα τα παραπάνω.
  1. ‘Ενταξη των project στο φεστιβάλ : Η Ένωση σε συνεργασία με τους Συλλόγους της και τους Συλλόγους Διδασκόντων θα διερευνήσει το ενδεχόμενο να παρουσιάζονται τα project που ετοιμάζουν οι μαθητές στο φεστιβάλ.
  2. Ενταξη νηπιαγωγείων στις θεατρικές ομάδες
  3. Eικαστικά:Η επιτροπή φεστιβάλ να προτείνει ένα θέμα κάθε χρονιά για το φεστιβάλ. Το θέμα αυτό θα προτείνεται στα σχολεία προκειμένου να δουλευτεί στο κάθε σχολείο και να παρουσιαστεί στο φεστιβάλ. Το θέμα αυτό δεν θα είναι δεσμευτικό, αποκλειστικό ή υποχρεωτικό. Ίσως θα μπορούσαμε να εξετάσουμε το «στήσιμο» 2 εργαστηρίων (εικαστικά ή άλλο) σε 2 ημέρες του φεστιβάλ μεταξύ των παραστάσεων  με τη συμμετοχή των παιδιών ώστε να προσελκύσουμε τα παιδιά στο φεστιβάλ… δράση που θα μπορούσε να είναι σχετιζόμενη με κάποια θεατρική παράσταση (π.χ. βλέπω μια θεατρική παράσταση και μετά ζωγραφίζω αυτό που μου έμεινε απ’αυτήν)
  4. Καθαριότητα : Πέρυσι δημιουργήθηκε μεγάλο πρόβλημα στην πλατεία Αη Γιάννη που ήταν γεμάτη σπασμένα γυαλιά και σκουπίδια και υπήρχε κίνδυνος για τα παιδιά με τα χορευτικά. Θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει καθαριότητα καθόλη τη διάρκεια των προβών, παραστάσεων και οι χώροι να παραλαμβάνονται και παραδίδονται πεντακάθαροι. Έμφαση να δοθεί στην καθαριότητα μετά τις παραστάσεις που ολοκληρώνονται 9.30μμ – 10.00μμ και ειδικά όταν η επόμενη είναι εργάσιμη και τα σχολεία ανοιχτά.
  5. Χοροί – εξέδρα :Να μπαίνει η εξέδρα που χρησιμοποιεί ο ΠΑΟΔΑΠ στις εκδηλώσεις του με τους πολιτιστικούς συλλόγους (πχ παγκόσμια μέρα χορού), προκειμένου να φαίνονται καλύτερα τα χορευτικά σύνολα και να είναι πιο προστατευμένος ο χώρος (από σπασμένα μπουκάλια, σκουπίδια κτλ . Σχετίζεται και με την καθαριότητα.
  6. Εκεχειρία εκδηλώσων: Κατά την περίοδο του φεστιβάλ να μη διενεργούνται από το Δήμο και τους φορείς του άλλες παράλληλες εκδηλώσεις. Πέρυσι την ίδια ημέρα που έδινε την παράσταση το αδελφοποιημένο Λύκειο της Γεροσκήπου διοργανώθηκε αγώνας δρόμου από τον ΠΑΟΔΑΠ με συμμετοχή των σχολείων. Σχετίζεται και με τη συνεργασία μεταξύ των φορέων και διαφήμιση του φεστιβάλ.
  7. Επαφές με Διευθυντές και 15μελή:Η Ένωση μαζί με τους Συλλόγους της ήδη από τώρα θα επιδιώξει συνάντηση με τους Διευθυντές όλων των σχολείων και τα 15μελή της Β΄Βάθμιας προκειμένου να κινητοποιηθεί περισσότερο η σχολική κοινότητα για το φεστιβάλ. Στόχος μας είναι η σχολική κοινότητα να κάνει το φεστιβάλ «δική της υπόθεση»!
  8. Συνεδριάσεις επιτροπής φεστιβάλ : Hεπιτροπή φεστιβάλ θα πρέπει να συνεδριάζει τακτικά ώστε να επιτύχουμε καλύτερο οργανωτικό πλαίσιο. Οι συνεδριάσεις θα πρέπει να ξεκινούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς και της έναρξης του προγράμματος της θεατρικής αγωγής ώστε να υπάρχει ο χρόνος για επεξεργασία όχι μόνο του οργανωτικού κομματιού αλλά και του θεματικού περιεχομένου του φεστιβάλ. Σε αυτή τη βάση , προτείνουμε να προσπαθήσουμε να γίνονται συναντήσεις και με τους θεατρολόγους, καθηγητές που θα εντάξουν ενδεχομένως τα projects στο φεστιβάλ , δασκάλους χορών κ.ο.κ. ώστε να συζητείται το επιθυμητό θεματικό περιεχόμενο του φεστιβάλ από όλους τους εμπλεκόμενους με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγ. Παρασκευής

……..

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr

Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter