Πρόσκοποι του 3ου Συστήματος Αγ. Παρασκευής έλαβαν την Ονομασία Προσκόπων Έθνους

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας  και η Υπουργός Παιδείας & Θρησκευμάτων
τίμησαν με την παρουσία τους την κορυφαία στιγμή στη ζωή των εφήβων Προσκόπων!

Κατάμεστη ήταν το Σάββατο 23 Νοεμβρίου η αίθουσα του Κολλεγίου Αθηνών-Ψυχικού για την τελετή Ονομασίας Προσκόπων Έθνους, κατά την οποία η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, απένειμε σε 234 νέους και νέες Προσκόπους το μαντήλι του Προσκόπου Έθνους.

Ανάμεσά τους ήταν οι Χρυσάνθη Δημητριάδη, Ειρήνη Μουρατιάδη,  Χριστοφόρου Ντούτσου και Βασίλης Τσούνης οι οποίοι ανήκουν στο 3ο Σύστημα Προσκόπων Αγίας Παρασκευής (Πνευματικό Κέντρο Σταύρος Κώτσης).

Η ονομασία κάθε Ανιχνευτή/Ανιχνεύτριας (νέοι 15-17 ετών) σε Πρόσκοπο Έθνους, αποτελεί την κορύφωση της Προσκοπικής πορείας τους και σηματοδοτεί ταυτόχρονα τη μετάβαση ενός/μιας εφήβου από την ηλικία της ξέγνοιαστης διασκέδασης στη φάση των μεγάλων αποφάσεων για το μέλλον και της ανάληψης ευθυνών ζωής. Κάθε νέος/νέα που θα ονομαστεί Πρόσκοπος Έθνους έχει αποδείξει στην πράξη ότι έχει αναπτύξει γνώσεις, ικανότητες και συμπεριφορές που θα του επιτρέψουν να ξεχωρίσει ως πολύτιμη μονάδα στην κοινωνία του αύριο.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στον χαιρετισμό του προς τους νέους Προσκόπους Έθνους, αναφέρθηκε στην αποστολή που καλούνται να εκπληρώσουν, η οποία όπως τόνισε “έχει δισυπόστατο προσανατολισμό, ο οποίος εκπορεύεται από το «Αιέν αριστεύειν και υπείροχον έμμεναι άλλων» και το «Έσο έτοιμος». Υπό τα δεδομένα αυτά:
    • Η πρώτη πτυχή της ως άνω αποστολής συνδέεται με την πιστή υπηρέτηση του προτύπου της Αριστείας. Και μια τέτοια πιστή υπηρέτηση σημαίνει, ταυτοχρόνως, από την μια πλευρά την προσπάθεια κατάκτησης της Αριστείας, ως στόχου ζωής που αφορά κάθε πτυχή της. Και, από την άλλη πλευρά, την αναγνώριση της Αριστείας του άλλου, τον οποίο πρέπει να βλέπουμε ως παράδειγμα προς μίμηση και όχι με αισθήματα φθόνου και απαξίωσης.
    • Και η δεύτερη πτυχή της αποστολής συνδέεται με την υπηρέτηση των αρχών και αξιών του γνήσιου και ανιδιοτελούς Εθελοντισμού. Του Εθελοντισμού της προσφοράς προς τον Συνάνθρωπο, ο οποίος οδηγεί, εν τέλει, στην προσφορά και στην στήριξη προς το Κοινωνικό Σύνολο εν γένει. Αυτή η προσφορά αφορά βεβαίως τους Συνανθρώπους μας εκείνους, με τους οποίους μοιραζόμαστε το ίδιο Κοινωνικό Σύνολο και οι οποίοι χειμάζονται δεινώς, θύματα των ανισοτήτων και των ελλείψεων του Κοινωνικού Κράτους, ιδίως μετά τις πληγές που άφησε πίσω της στην Πατρίδα μας η βαθιά οικονομική κρίση των προηγούμενων χρόνων. Όμως, αυτή η προσφορά αφορά και κάθε άλλο δοκιμαζόμενο Συνάνθρωπο, με πρώτο παράδειγμα εκείνο των Προσφύγων, τραγικών θυμάτων του πολέμου αλλά και, δυστυχώς, της αναλγησίας και της απανθρωπιάς της Τουρκίας.
Καταλήγω, υπενθυμίζοντάς σας ότι ο Εθελοντισμός της προσφοράς, όπως τον εξέθεσα προηγουμένως, πρέπει ν’ αποτελεί για εμάς, τους Έλληνες, στάση ζωής. Και τούτο διότι ο Ανθρωπισμός και η Αλληλεγγύη συνιστούν βασικούς πυλώνες τόσο του δικού μας, του Ελληνικού Πολιτισμού -από τις καταβολές του ως σήμερα- όσο και του κοινού μας Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. Και τούτο διότι ο Ανθρωπισμός και η Αλληλεγγύη βρίσκονται στο επίκεντρο του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, αφενός μέσ’ από τον πρώτο πυλώνα του, τον Ελληνικό Πολιτισμό, τον Πολιτισμό του Πνεύματος και της Ελευθερίας. Και, αφετέρου, μέσ’ από τον τρίτο πυλώνα του, εκείνον της Χριστιανικής Διδασκαλίας, το βασικό αξιακό διάνυσμα της οποίας οριοθετούν οι αρχές που εξικνούνται από το «Αγαπάτε Αλλήλους» ως το «Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν».

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νικη Κεραμέως, η οποία παρέστη   στην εκδήλωση ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Κυβέρνησης, τόνισε στον χαιρετισμό της ότι “ο πρωταγωνιστικός ρόλος της προσφοράς που αποτελεί βασική αρχή στον Προσκοπισμό είναι όχι μόνο αξιέπαινος αλλά και αναγκαίος”. Αναφέρθηκε στην αξία του εθελοντισμού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το Υπουργείο σχεδιάζει να εντάξει τον εθελοντισμό ως νέα θεματική ενότητα στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων, με στόχο μέσω της καλλιέργειας του εθελοντισμού να βγαίνουν οι μαθητές από τα σχολεία ως «σφαιρικά διαμορφωμένοι πολίτες». Συνεχάρη όλους τους Προσκόπους που είναι πρωτεργάτες στον τομέα του εθελοντισμού και της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και ευχήθηκε συγχαρητήρια και καλή και δημιουργική πορεία στους νέους Προσκόπους Έθνους.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κος Ισίδωρος Κανέτης αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι η  ονομασία σε Πρόσκοπο Έθνους, αποτελεί την κορύφωση της Προσκοπικής πορείας και παράλληλα σηματοδοτεί τη μετάβαση στην ενηλικίωση και στη λήψη σημαντικών αποφάσεων για το μέλλον. Όλοι οι νέοι και οι νέες που ονομάστηκαν Πρόσκοποι Έθνους έχουν έμπρακτα αποδείξει ότι διαθέτουν γνώσεις, δεξιότητες και αρχές που θα τους επιτρέψουν να ξεχωρίσουν ως πολύτιμες μονάδες της ελληνικής κοινωνίας.

Ο Γενικός Έφορος των Ελλήνων Προσκόπων κος Χριστόφορος Μητρομάρας τόνισε ότι “η ονομασία των Προσκόπων του Έθνους είναι επιβράβευση, είναι διάκριση, είναι τιμή και σηματοδοτεί μια επιτυχημένη ολοκλήρωση. Συνεχάρη τους νέους και τις νέες Προσκόπους Έθνους που ολοκλήρωσαν τον Προσκοπικό τους κύκλο και εντάσσονται στην κοινωνία, έχοντας αποκτήσει βιώματα, εμπειρίες και κυρίως συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έναν ευτυχισμένο, χρήσιμο και ενεργό πολίτη”.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων απένειμε στον Εξοχότατο Πρόεδρο της Δημοκρατίας την ανώτατη τιμητική διάκριση, το  Προσκοπικό Παράσημο του Αργυρού Φοίνικα.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους επίσης ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ευρίπου κ. Χρυσόστομος, ως εκπρόσωπος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος, μέλη του Δ.Σ. του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού, μέλη του Δ.Σ. του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, πολλά Ενήλικα Στελέχη της Προσκοπικής Κίνησης, παλαιοί Πρόσκοποι και μέλη των οικογενειών των νέων Προσκόπων Έθνους.

Το έτος 2020 συμπληρώνονται 110 χρόνια από τότε που ο Προσκοπισμός επίσημα εδραιώθηκε στη χώρα μας ως νέα εξωσχολική μέθοδος αγωγής των νέων. Ο Προσκοπισμός είναι μια παγκόσμια κίνηση για νέους, με ρίζες στις αρχαίες ελληνικές παιδαγωγικές και φιλοσοφικές απόψεις, με σύγχρονο οικολογικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Η προσφορά στον συνάνθρωπο και στην κοινωνία συνάδει απόλυτα με την συνεχή ατομική βελτίωση του ατόμου.