Παρουσιάστηκε το Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας, Parking και δημιουργίας Δημοτικής Συγκοινωνίας

Δημοτική_Συγκοινωνία_220915_2_Page_42

Επί Δημαρχίας Βασίλη Γιαννακόπουλου εντάχθηκε στο “ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ” από το Δήμο Αγίας Παρασκευής, μία μελέτη με 3 άξονες
• Ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του ΠΑΟΔΑΠ
• Βιοκλιματικές αναπλάσεις των πεζοδρομίων και  ποδηλατόδρομος
Αστική κινητικότητα οχημάτων & Parking και δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας


Το 2013, επί Δημαρχίας Βασίλη Ζορμπά, προκηρύχθηκε μειοδοτικός διαγωνισμός για το τρίτο σκέλος, πραγματοποιήθηκε η μελέτη από την μειοδοτούσα εταιρεία και παρουσιάστηκε πρόσφατα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (23/9/2015).


Όπως ανέφερε ο αρμόδιος συγκοινωνιολόγος υπεύθυνος της μελέτης, κ. Απόστολος Πρόιος, η μελέτη αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση, τη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης και την πρόταση γραμμών Δημοτικής Συγκοινωνίας.

 

ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Η περιοχή μελέτης, όπως προσδιορίσθηκε μετά από υποδείξεις της Δημοτικής Αρχής, οριοθετείται από τις οδούς Αιγαίου Πελάγους – Γραβιάς – Δευκαλίων – Τρωάδος – Ευαγγελίστριας – Σχολείου – Μανδηλαρά – Τερζοπούλου – Πατρόκλου – Δερβενακίων – Σουλίου – Σουλίου – Υψηλάντου. Η περιοχή έχει περίμετρο περίπου 5,0km ενώ καλύπτει επιφάνεια περίπου 0,8km2.
Αστική_Κινητικότητα_220915_4_Page_091
Η μελέτη περιελάμβανε στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Μελετητή για το Δήμο Αγίας Παρασκευής. Συνολικά καταγράφηκαν 2001 θέσεις στάθμευσης κατά ΚΟΚ.  Ο μέσος όρος για το χρονικό διάστημα από τις 08:00 έως τις 22:00 της ζήτησης νόμιμων και παράνομων σταθμευμένων οχημάτων είναι 2.253 οχήματα και στην ψηλότερη τιμή της δημιουργείται έλλειμμα 427 θέσεων. Ειδικευμένο προσωπικό κατέγραψε τις ώρες αιχμής και χρήσης των σημείων νόμιμης και παράνομης στάθμευσης, όπως αυτές παρατηρούνται στο Δήμο και παρουσιάστηκαν μετρήσεις και διαγράμματα. Στο σημείο αυτό ο πρώην Δήμαρχος κ. Ζορμπάς ρώτησε αν υπολογίστηκαν στη μελέτη οι θέσεις στάθμευσης που θα δημιουργηθούν με την κατασκευή του Δημαρχείου (170 θέσεις) και αν υπολογίστηκαν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα.


Αστική_Κινητικότητα_220915_4_Page_069Τιμολογιακά προτάθηκε το αντίτιμο του 1€ για την πρώτη και τη δεύτερη ώρα στάθμευσης και 2€ για την Τρίτη που είναι και το μέγιστο χρονικό όριο στάθμευσης.


Το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) προτείνεται να λειτουργεί:
• Από τις 09:00 έως τις 21:00 από Δευτέρα έως Παρασκευή.
• Από τις 09:00 έως τις 15:00 το Σάββατο.
• Ελεύθερη στάθμευση τις Κυριακές και τις επίσημες αργίες.
Θα υπάρχουν θέσεις κατοίκων και εξαιρούνται οι θέσεις ΑμεΑ, ΤΑΧΙ κλπ, που θα συνεχίσουν να υφίστανται ως έχουν.


Για τη σωστή λειτουργία του ΣΕΣ απαραίτητη είναι και η αστυνόμευση που ως γνωστόν στον παρόντα χρόνο δεν υπάρχει, αν και ο κ. Σωτήρης Ησαΐας σχολίασε πως μπορεί να υπάρξει με τον τρόπο που το εφαρμόζει ο Δήμος Αθηναίων.
Απαιτείται επίσης εγκατάσταση και λειτουργία μηχανογραφημένου και αυτοματοποιημένου συστήματος και εγκατάσταση σήμανσης.


Η μελέτη ως γνωστόν, πραγματοποιήθηκε για να ελέγξει το πρόβλημα στάθμευσης στην πόλη. Καθ’ υπόδειξη της Τεχνικής Υπηρεσίας, πέραν της ελεγχόμενης στάθμευσης, υποδείχθηκαν δύο σημεία ως υποψήφιοι χώροι κατασκευής υπόγειων χώρων στάθμευσης, η Πλατεία Αγ. Παρασκευής και η Πλατεία Αγ. Ιωάννου.

Αστική_Κινητικότητα_220915_4_Page_101
Έπειτα από έρευνα κρίθηκε ως επικρατέστερη επιλογή η εξέταση της βιωσιμότητας υπόγειου χώρου στάθμευσης επί της Πλατείας Αγ. Ιωάννου. Επίσης η μελέτη κατέληξε στο αποτέλεσμα ότι το κόστος συντήρησης ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης θα απαιτεί περίπου το 80% των εσόδων του και θα λειτουργεί 24ώρες/24ωρο και για 365 μέρες.

Αστική_Κινητικότητα_220915_4_Page_039

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αφού συγκεντρώθηκαν στοιχεία για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) που εξυπηρετούν και διέρχονται από το Δήμο (λεωφορειακές γραμμές, γραμμή του μετρό και λεωφορειογραμμές του ΚΤΕΛ), έγιναν συγκεκριμένες προτάσεις για τη δημιουργία γραμμών Δημοτικής Συγκοινωνίας.


Προτάθηκε η γραμμή 1 που με ειδικά διαμορφωμένα μικρά λεωφορεία θα εξυπηρετεί άτομα με κινητικά προβλήματα και ΑμεΑ, από τα οποία είναι δυνατόν να εξαιρεθούν όσα διαθέτουν ιδιόκτητο όχημα. Συγκεκριμένα προτάθηκε ο Δήμος να δημιουργήσει Βάση Δεδομένων με τα άτομα αυτά, η χρήση να γίνεται δωρεάν, αλλά με ορισμένες προϋποθέσεις. Θα πρέπει τα ενδιαφερόμενα άτομα να ενημερώνουν με τηλεφωνική επικοινωνία έγκαιρα για την ημερομηνία, τον προορισμό (εντός ορίων του Δήμου), τη διάρκεια της μετακίνησης και φυσικά για το σκοπό μετακίνησης (όχι για ψυχαγωγία).
Γνωρίζοντας ότι η προμήθεια ενός ειδικά διαμορφωμένου λεωφορείου απαιτεί σημαντικό χρηματικό ποσό, προτάθηκε η αναζήτηση χορηγίας από εταιρείες με κοινωνική προσφορά, όπως για παράδειγμα η ΟΠΑΠ Α.Ε., η οποία ήδη έχει χρηματοδοτήσει την αγορά αντίστοιχων οχημάτων στο Δήμο Σερρών και στο Δήμο Νεάπολης-Συκεών.

Δημοτική_Συγκοινωνία_220915_2_Page_65
Η προτεινόμενη γραμμή 2 προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση του Δήμου και ακολουθεί κυκλική πορεία συνολικού μήκους 9,5 χιλιομέτρων. Θα χρησιμοποιεί τμήματα των οδών: Ύδρας, Παναγούλη, Χρ. Σμύρνης, Δερβενακίων, Σουλίου, Ηπείρου, Βενιζέλου, Αιτωλίας, Μακεδονίας, Επτανήσου, Πατ. Γρηγορίου, Πελοποννήσου, Ειρήνης, Ελβετίας, Ασημακοπούλου, Ύδρας.

Δημοτική_Συγκοινωνία_220915_2_Page_67
Η προτεινόμενη γραμμή 3 σε γενικές γραμμές θα εξυπηρετεί την περιοχή βόρεια της οδού Αλ. Παναγούλη και την περιοχή την οποία διέρχεται η οδός Γαρυττού, συνολικού μήκους 6 χλμ, αυξάνοντας την δυνατότητα πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής προς τη Λ. Μεσογείων. Με αφετηρία το Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας και κυκλική πορεία, θα διέρχεται τμήματα των οδών Γαρυττού, Χαλανδρίου, Σουλίου, Ψαρρών, Αγ. Τριάδος, Καβάφη, Λουκή Ακρίτα, Αταλάντης, Παναγούλη ως τη συμβολή της με την οδό Γαρυττού.

Δημοτική_Συγκοινωνία_220915_2_Page_69
Η γραμμή 4 θα συνδέει τις περιοχές νοτίως της Λ. Μεσογείων που είναι απομακρυσμένες από το κέντρο, εκπαιδευτήρια και το κοιμητήριο που εξυπηρετούνται ελλιπώς. Κυκλική διαδρομή με μήκος 9χλμ. Αφετηρία στο Σταθμό Νομισματοκοπείο (μετρό), Αρκαδίου, Καραϊσκάκη, Βενιζέλου, Π. Γρηγορίου, Πελοποννήσου, Ειρήνης, Αιγαίου Πελάγους, Γραβιάς, Τρικάλων, Λ. Λαυρίου, Λ. Μεσογείων, Στ. Νομισματοκοπείο.

Δημοτική_Συγκοινωνία_220915_2_Page_70
Η γραμμή 5 είναι συμπληρωματική της γραμμής 4 και σχεδιάστηκε με την ίδια λογική. Αφετηρία και Τέρμα ο Σταθμός Δουκ. Πλακεντίας. Διαδρομή: Γαρυττού, Χαλανδρίου, Λ. Μεσογείων, Κλεισθένους, Παναγούλη, Στ. Δουκ. Πλακεντίας. Μήκος: 6,5χλμ.


Σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία εξετάστηκαν 2 ακόμα γραμμές (6, 7). Ως πιθανός χώρος για το αμαξοστάσιο των λεωφορείων προσδιορίστηκε έκταση στο Σταυρό που ανήκει στο Δήμο, έπειτα από υπόδειξη της Τεχνικής Υπηρεσίας


Οι προτεινόμενες γραμμές (εκτός της 1ης που έχει κοινωνικό χαρακτήρα) αξιολογούνται με τα εξής κριτήρια:
• Μήκος διαδρομής
• Αριθμός δρομολογίων ανά ώρα
• Αριθμός οχηματοχιλιομέτρων/έτος
• Αριθμός εξυπηρετούμενων στάσεων
• Εκτιμώμενο ετήσιο κόστος λειτουργίας

Δημοτική_Συγκοινωνία_220915_2_Page_89

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
• Ελεγχόμενη Στάθμευση: αρκετές φορές στο παρελθόν έγιναν σε διάφορες ελληνικές πόλεις προσπάθειες για ελεγχόμενη στάθμευση και ως επί το πλείστον απέτυχαν. Πάντα υπήρχαν αυτοί που δεν αγόραζαν το ειδικό εισιτήριο και στάθμευαν παράνομα. Ακόμα και όταν υπήρχε αστυνόμευση, πολλές κλήσεις δεν πληρώνονταν.
• Δημοτική Συγκοινωνία: πολλές γραμμές που δίνουν την εντύπωση δημιουργίας μιας αστικής συγκοινωνίας μέσα στο Δήμο, που και πάλι αφήνουν κάποια κενά. Απαιτείται προσωπικό, λεωφορεία, διαφήμιση και γενικά ευρεία οικονομική ρευστότητα που, κακά τα ψέματα , δεν υπάρχει.
• Όπως τονίζεται και στη μελέτη, η επιτυχία της εφαρμογής θα εξαρτηθεί από το επίπεδο αστυνόμευσης και ελέγχου. Γεγονός είναι όμως ότι αυτό είναι το αδύναμο σημείο της Αγίας Παρασκευής μετά την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας και την αδυναμία εξεύρεσης λύσης για τη αντικατάσταση αυτής.
• Αναφέρθηκε στη μελέτη ότι έγινε έρευνα για δημιουργία υπόγειου parking στην πλατεία Αγίου Ιωάννου, όμως όπως δήλωσε και στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Κώστας Τσιαμπάς, η πλατεία δεν ανήκει στον Δήμο. http://www.aparaskevi-images.gr/?p=9832

Οφείλουμε να είμαστε αισιόδοξοι και να προσπαθούμε. Ευελπιστούμε κάποια στιγμή στο μέλλον να πραγματοποιηθεί έστω ένα τμήμα των όσων παρακολουθήσαμε κατά την παρουσίαση της μελέτης, και τα οποία δεν είναι δυνατόν να αναφερθούν όλα μέσα σε ένα άρθρο.

Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι αξίζουμε μια καλύτερη πόλη και βελτιστοποίηση του τρόπου ζωής μας μέσα σε αυτή.

—–

Το aparaskevi-images.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

Λάβετε ενεργά μέρος στην καθημερινή ενημέρωση του www.aparaskevi-images.gr , στέλνοντας φωτογραφiες, video, ή ένα μήνυμα στο  info@aparaskevi-images.gr
Ή μπείτε στην σελίδα μας στο Facebook  , ή στο Twitter

Απαγορεύεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η χρήση ή η αναπαραγωγή των άρθρων και των φωτογραφιών της ιστοσελίδας aparaskevi-images.gr, σε οποιοδήποτε μέσο χωρίς να αναγράφεται η πηγή προέλευσης. Η χρήση και η αναπαραγωγή αυτών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί την έγγραφη άδεια του ιδιοκτήτη και κατόχου των αντιστοίχων δικαιωμάτων.