Facebook vs εκπαιδευτικοί Πληροφορικής Του Γιώργου Μ.

facebook2

Του Γιώργου Μ.

Το γεγονός του φετινού καλοκαιριού ήταν το πρωτοφανές κλίμα τρομοκρατίας που στήθηκε γύρω από τους εκπαιδευτικούς και ιδίως τον κλάδο ΠΕ 19-20 Πληροφορικής με τελικό θύμα τους εκπαιδευτικούς της …..Νοσηλευτικής που καταργήθηκε ΕΝΤΕΛΩΣ από την τεχνική εκπαίδευση.

Ένα δεύτερο γεγονός ήταν η καταλυτική παρουσία του διαδικτύου και ιδιαίτερα της παγκοσμίως δημοφιλέστερης σελίδας κοινωνικής δικτύωσης – του facebook.  Όλο το καλοκαίρι καθημερινά ξεφύτρωναν ομάδες καθηγητών πληροφορικής, ΠΕ 19-20, μόνο ΠΕ 20, μόνο ΠΕ 19 με μεταπτυχιακό, με ΑΣΕΠ, χωρίς ΑΣΕΠ κλπ. Μερικές  από αυτές  έγιναν πολύ δημοφιλείς  με πολλούς ακόλουθους και οπαδούς  αφού κάθε μέρα έδιναν συνεχώς πληροφορίες με το τι σκέφτεται ο υπουργός, με το τι αποφάσισαν για τον κλάδο, με την απόφαση για κατάργηση του τομέα Πληροφορικής από τα ΕΠΑΛ. Γενικώς δημιουργήθηκε στο facebook ένα κύμα τρομολαγνίας όπου κάθε πικραμένος είτε ατομικά είτε επειδή διέθετε blog, ή σελίδα, πανηγύριζε επειδή έπεσε διάνα ότι θα ξεκληρίσουν την Πληροφορική από τα σχολεία.

Τελικά έπειτα από 1 μήνα τρέλας και αβεβαιότητας το υπουργείο έδωσε προς διαβούλευση το νέο σχέδιο νόμου για το Γενικό Λύκειο που πράγματι δεν έχει το μάθημα της Πληροφορικής αλλά και για το Τεχνολογικό Λύκειο που παραμένει Επαγγελματικό Λύκειο, το οποίο όμως έχει τομέα Πληροφορικής ενισχυμένο κιόλας, τουλάχιστον θεωρητικά.

facebookΔεν θέλω να σταθώ λοιπόν στην προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζει την εκπαίδευση η κάθε κυβέρνηση, γιατί θα ξημερωθούμε γράφοντας ΑΛΛΑ θέλω να σταθώ στη δύναμη του διαδικτύου που δυστυχώς χρησιμοποιήθηκε ως μέσο ψυχολογικής πίεσης προς τον απλό εκπαιδευτικό καταστρέφοντάς του το καλοκαίρι που όπως και να το κάνεις όλοι οι άνθρωποι ανά την υφήλιο γεμίζουν μπαταρίες. Θα πει κανείς «ναι αλλά ήταν και ένα μέσο πίεσης προς τους κυβερνόντες που τελικά εν μέρει έπιασε τόπο». Λάθος θα πω εγώ γιατί δε νομίζω τα υπουργεία να δρουν με βάση τις αντιδράσεις στο facebook, στο twitter κλπ. Τρανό παράδειγμα η κατάργηση σε μια νύχτα μιας πολύ επιτυχημένης ειδικότητας της Νοσηλευτικής που είχε πάρα πολλά παιδιά εγγεγραμμένα, αλλά και η χωρίς σκέψη κατάργηση του μαθήματος Πληροφορικής στα Γενικά Λύκεια.

Ποια είναι η λύση; Όχι φυσικά να γυρίσουμε στον κόσμο των σπηλαίων, αλλά το ΜΕΤΡΟ σε κάθε τι που γράφουμε και διαβάζουμε, γιατί ο γραπτός λόγος μένει και είναι πολλές φορές επικίνδυνος. Οι ιστοσελίδες, τα  blog, αλλά ιδίως οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν τρομερή δύναμη η οποία όμως μπορεί να γυρίσει εύκολα εις βάρος αυτών που τις διαβάζουν. Ο Σεπτέμβριος προμηνύεται σφοδρός και βαρύς για την εκπαίδευση , όμως χωρίς ψυχραιμία και σύνεση τα πράγματα θα ξεφύγουν από κάθε έλεγχο.

Ο Θεός βέβαια να φωτίσει αυτούς που εμείς ψηφίσαμε για να μας κυβερνούν, να πράξουν επιτέλους σωστά και να επαναφέρουν το τρένο της εκπαίδευσης πίσω στις ράγες γιατί οι ίδιοι το έχουν εκτροχιάσει εντελώς…

                                                                  Γιώργος Μ.

                                                                                    Εκπαιδευτικός ΠΕ-20

                                                                        Πληροφορικής